شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۳
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۹۵۴۷۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
فرصت امروز
سرویس کسب و کار، برندینگ

استراتژی کوکاکولا برای کاهش هزینه ها

برند کوکاکولا در طول ماه ‎های اخیر در تلاش برای خداحافظی با برخی از برندهای زیرشاخه غیر سود آورش بوده است. این امر در راستای کاهش هرچه بیشتر هزینه‎ های جاری و هماهنگی با الگوی تازه کسب و کار صورت می ‎گیرد.

 براساس اعلام رسمی مدیرعامل شرکت کوکا‎کولا آنها چندی پیش به طور رسمی فعالیت برند تولید آبمیوه اُدوالا را متوقف کرده ‎اند. این امر به دلیل فقدان سودآوری کافی این برند و همچنین ناتوانی آن برای انطباق با تغییرات عرصه کسب و کار صورت گرفته است.
 
 
کوکاکولا در طول ماه‎ های اخیر، مانند اغلب کسب و کارهای دیگر، شرایط دشواری را پشت سر گذاشته است. آنها توانایی بسیار اندکی برای ذخیره‎ سازی بودجه‎ شان با توجه به توقف تقریبی فروش‎ شان در سراسر دنیا داشته‎اند. همین امر نیاز به منابع مالی گسترده را افزایش داده است. آنها در تازه ‎ترین استراتژی‎ شان در تلاش برای کاهش هزینه ‎های جاری از طریق توقف فعالیت ‎های فاقد سودآوری یا سود اندک است. نخستین قربانی این فرآیند نیز برند اُدوالا بود.
 
کوکاکولا ماه گذشته با کاهش 28 درصدی فروش نسبت به بازه مشابه در سال گذشته ضرر 7.2 میلیارد دلاری را متحمل شده است. با این حساب آنها توانایی ریسک بر روی فرآیند آتی کسب و کارشان را نخواهند داشت. مهمترین درس بازه زمانی کرونا برای برند کوکاکولا ضرورت تغییر نگاه به عرصه کسب و کار بود بنابراین آنها در عمل در تلاش برای تغییر شیوه نگاه‎ شان به دنیای کسب و کار در طول ماه‎ های آتی هستند. بدون شک توقف فعالیت برخی از برندهای زیرشاخه کوکاکولا در این مسیر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها