چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۵۴۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

طرح یاری در شرایط سخت اقتصادی گام بزرگی برای کمک به معیشت بازنشستگان/ فروشگاه رفاه آماده توسعه خدمات فروشگاهی برای همه مردم ایران است

مراسم قرعه‌کشی جوایز طرح یاری روز سه شنبه ۳۱ تیرماه سالجاری با حضور دکتر رسول محمدی عضو محترم هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برگزار شد و پنج دستگاه خودروی برلیانس به پنج نفر از بازنشستگان کشوری که از تسهیلات طرح یاری استفاده کرده‌اند، اهدا شد.

در مراسم قرعه‌کشی جوایز طرح یاری که سه‌شنبه شب در محوطه باز سالن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد؛ دکتر محمدی با ابراز خوشنودی از عملیاتی شدن بسیاری از ایده‌های صندوق بازنشستگی کشوری با وجود محدودیت‌های مالی و سیستمی موجود در کشور گفت: این اتفاق، یک درس و تجربه مدیریتی برای همه ماست که در زمان محدودیت و تحریم و شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از کرونا، باز هم می‌توان با ایده‌های خلاقانه و ابتکارهای مدیریتی، اقدامات مناسبی را برای خدمت‌رسانی به مردم و به‌ویژه بازنشستگان صورت داد.
رسول محمدی با اشاره به توجه ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، طرح «یاری» را شاخص‌ترین اقدام این فروشگاه در حوزه رفاهی دانست و گفت: برای اجرای این طرح، کار بزرگی در حوزه IT صورت گرفت و طی یکی دو روز و بدون نیاز به صدور کارت اعتباری جدید، منابع مالی به کارت پرداخت حقوق بازنشستگان واریز شد.
وی در پایان گزارشی از مجموعه فعالیت‌های جدید فروشگاه‌های رفاه در بخش‌های تجارت مرزی و منطقه‌ای، فروش آنلاین محصولات، راه‌اندازی فروشگاه‌های جدید و احداث کارخانجات تولید و بسته‌بندی برای تکمیل زنجیره تامین کالاهای فروشگاهی را ارائه کرد.
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفاه در مراسم رونمایی از درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری که در حاشیه مراسم قرعه کشی انجام شد؛ با ابراز خرسندی از اجرای موفقیت آمیز این طرح خاطر نشان کرد: درکنار این طرح، پر کردن سبد معیشت را هم مدنظر داشتیم که با وجود شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه به خوبی انجام شد و آمادگی کافی جهت اجرای قدرمند دور دوم این طرح را داریم.
شریعتمداری در پایان تصریح کرد : اگر اقدامات کارشناسانه و دلسوزانه مسئولان شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، بانک صادرات و صندوق بازنشستگی کشوری نبود این طرح به ثمر نمی رسید اما خوشبختانه امروز در آستانه اجرای دور دوم این طرح هستیم که امیدواریم بتوانیم گام بلندی جهت کمک به معیشت بازنشستگان شریف کشورمان برداریم.
افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با قدردانی از زحمات فروشگاه رفاه، اجرای این طرح را نمونه‌ای از کار تیمی میان سه مجموعه بزرگ اقتصادی و اجرایی کشور دانست که به‌سرعت و در کمترین زمان اجرا شد و نشان داد اگر بتوانیم کمک سایر مجموعه‌های اقتصادی کشور را جلب کنیم، حتی در شرایط محدودیت منابع هم می‌توانیم برای بهبود معیشت بازنشستگان منابع لازم را تامین کنیم.
رییس هیات مدیره بانک صادرات ایران نیز در این مراسم از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بعنوان مدیری توانمند در استفاده از اهرم‌ها و فضای کسب‌وکار یاد کرد که توانسته امکانات لازم را برای ارتقای وضعیت معیشت و رفاهی بازنشستگان جلب و تامین کند.
حمید تاجیک مشارکت بانک صادرات ایران در طرح «یاری» را هم از منظر مسئولیت اجتماعی و هم ایجاد شبکه‌های مشارکتی اقتصادی برای این بانک مفید و موثر دانست و گفت: ما با سابقه طولانی همکاری با صندوق بازنشستگی کشوری، آمادگی داریم در موارد مشابه دیگر نیز با چنین ابتکاراتی، زمینه ارائه خدمات مشترک به بازنشستگان و خلق ارزش را فراهم سازیم
 در طرح یاری که با مشارکت شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به اجرا گذاشته شده است، سه نوبت در سال و در هر نوبت 12 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالا در اختیار بازنشستگان کشوری و وظیفه‌بگیران همسر تک ورثه قرار می‌گیرد تا کالاهای مورد نیاز خود را از شعب فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه در سراسر کشور تهیه کنند. بازپرداخت تسهیلات با حداکثر یک ماه تنفس، در چهار قسط مساوی با کارمزد سالانه 2 درصد از محل حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.
در مرحله نخست این طرح که از اسفندماه 1398 تا پایان اردیبهشت 1399 به اجرا گذاشته شد، حدود 150 هزار نفر از بازنشستگان کشوری، جمعا کالاهایی به ارزش بیش از 160 میلیارد تومان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه خریداری کردند.
در مرحله دوم که از روز چهارشنبه اول مردادماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد، 12 میلیون ریال تسهیلات دیگر در کارت حقوق بازنشستگان کشوری شارژ خواهد شد که استفاده از آن اختیاری بوده و بازنشستگان می‌توانند به هر میزان که مایل بودند، از این تسهیلات استفاده کنند. .
گفتنی است، منوچهر براژنسکی از تهران، حمید قاسمی از تهران، مجید اسدالله شیرازی از اهواز، ابوبکر عزیززاده از بانه و سیدحسین عبداللهی‌نژاد از خرمشهر برندگان خوش شانس خودرو برلیانس شدند.
 
(چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹) ۲۱:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها