چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۴۱۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام با بخش خصوصی برای پرورش ماهی در مناطق محروم

تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تولید و تکثیر آبزیان دریایی با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومانی بین ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی امضا شد.

مراسم امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تکثیر و تولید آبزیان دریایی درمناطق محروم ساحلی با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومان، صبح امروز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاون وزیرجهادکشاورزی و مدیرعامل شیلات کشور، مدیران شرکت آبزیان گستر نصر و مدیران بنیاد برکت و تدبیر در محل ساختمان ستاد اجرایی برگزار شد.
 
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) گفت: محور فعالیت‌ها در ستاد اجرایی اشتغال است؛ اشتغال هم باید ناشی از ایجاد تشکیلاتی باشد که محور تولید است و تولید نیز باید منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه یکی از نقاط آسیب کشور امنیت غذا و دارو است، گفت: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت‌های زیادی در زمینه غذا و دارو انجام گرفته است؛ بطوریکه ۹۰ درصد امکانات این مجموعه از لحاظ مالی و مدیریتی در اختیار تولید محصولات در این حوزه‌ها است.
 
مخبر افزود: در سال جاری، ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را درقالب اجرای ۷۰ هزار طرح پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به دسترسی گسترده کشور به اقیانوس و دریا، افزود:مصرف سرانه ماهی در دنیا، برای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است که در کشور ما کارشناسان آن را از ۷ تا ۱۲ کیلوگرم تخمین زده‌اند؛ اگر بخواهیم ۲ کیلوگرم این سرانه را افزایش دهیم، باید ۱۶۰ هزار تن به تولیداتمان اضافه کنیم.
 
مخبر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد تومانی و راه‌اندازی مرکز تکثیر و تولید آبزیان دریایی درمناطق محروم ساحلی افزود: با راه‌اندازی این مرکز سالانه 9000 تن تولیدات در بخش شیلات و ایجاد 8000 شغل جدید خواهیم داشت.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: برای امسال ایجاد ۲۰۰ هزار شغل را پیش‌بینی کرده‌ایم که ۸ هزار شغل در همین پروژه ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم آن را به ۳۰ هزار شغل برسانیم.
 
در ادامه این نشست نبی‌الله خون‌میرزایی؛ معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان گفت: براساس برنامه‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ به تولید ۲۰۰ هزار تن و تا ۱۴۰۴ به تولید ۴۰۰ هزار تن برسیم.
 
خون‌میرزایی با اشاره به اینکه با این تفاهم‌نامه اهدافمان در مناطق آسیب‌پذیر ساحلی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از نواقص، تکثیر برای استخرهای پرورشی بود که این گره نیز با این تفاهم‌نامه باز می‌شود.
 
در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت «آبزیان گستر نصر» به امضای مدیران این مجموعه‌ها رسید؛ این تفاهم‌نامه در مناطق محروم استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویهه و بویراحمد و کردستان اجرا خواهد شد.
 
حجم سرمایه‌گذاری در همکاری بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت «آبزیان گستر نصر»، ۱۰۶ میلیارد تومان است؛ هدف این همکاری مشترک نیز «توسعه پرورش آبزیان و بومی‌سازی تولید ماهی در قفس» است.
 
همچنین تفاهم‌نامه‌ بین شرکت «آبزیان گستر نصر» و شرکت نواندیشان کشت و صنعت تدبیر به حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی به امضای روسای این شرکت‌ها رسید؛ هدف این همکاری مشترک نیز تکثیر، تولید و نوزادگاهی ماهیان دریایی است و در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرا می‌شود.
 
(چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹) ۲۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها