چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۴۰۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

غرفه های عرضه دام زنده برای عید قربان برپا نمی شود/سفارش نذورات به قصابی ها

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا غرفه های عرضه دام زنده برای عید قربان برپا نمی شود، گفت:مردم می توانند چند روز قبل از عید قربان نذورات خود را به قصابی ها سفارش دهند و در روز عید قربان گوشت ذبح شده در صبح همان روز را دریافت کنند.

علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت شقه بدون دنبه گوسفندی کشتار روز همچنان مانند هفته های گذشته و حدود ۱۱۰ تا ۱۱۲ هزارتومان است، اظهار کرد: قیمت آلایش گوسفندی نیز از هفته گذشته تغییری به خصوصی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه مطرح کردیم که با خروج دام از کشور برخورد جدی شود، گفت: به دلیل اینکه نزدیک عید قربان هستیم نیاز به دام و گوشت بیشتری داریم. اگرچه کمبودی در این زمینه وجود ندارد ولی خروج دام از کشور مقداری در سطح بازار اثر گذاشته است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه به ممنوعیت برپایی غرفه عرضه دام در مناطق شهر تهران اشاره کرد و گفت: همه ساله شهرداری در مناطق ۲۲گانه شهر تهران غرفه های برای فروش دام زنده به مناسبت عید قربان برپا می کرد. ولی امسال به دلیل شیوع کرونا، ستاد ملی مقابله کرونا  دایرکردن این جایگاه ها را ممنوع کرده است تا بیماری منتشر نشود. همچنین از مردم درخواست کردهاند که نذورات خود را در بخش های دیگری هزینه کنند.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه مردم هم نذوراتشان را ادا کنند و هم نگران کرونا نباشند راه حلی در نظر گرفته شده که از لحاظ شرعی هم مشکلی ندارد. در حقیقت مردم باید  چند روز قبل ازعید قربان به قصابی های محلشان  به هر میزانی که گوشت برای ادای نذرشان نیاز دارند سفارش دهند. صبح روز عید قربان دام در کشتارگاه به نیت عید قربان ذبح می شود و پس از آن با تایید سازمان دامپزشکی همان روز به صورت گرم درب مغازه ها توزیع می شود و مغازه دار نیز آن را تحویل مشتری می دهد. در حقیقت هم گوشت ذبح شده عید قربان به دست مردم می رسد و هم مشکلی از بابت انتشار بیماری وجود نخواهد داشت.
ملکی در پایان گفت: البته این اقدام منوط به این است که سفارشات از روزهای قبل باشد تا مردم در روز عید قربان با مغازه خالی مواجه نشوند.
 
(چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹) ۲۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها