جمعه / ۲۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۵۲۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم در کشور/ رشد ۱۲ درصدی خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید بیش از 5 میلیون و 900 هزار تن گندم تا 27 تیرماه خبر داد و گفت: علیرغم شرایط سخت نقدینگی، طی پنج مرحله مطالبات به گندم‌کاران پرداخت شد و تاکنون حدود 90 درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.

یزدان سیف افزود: در مقایسه با 27 تیرماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد 12 درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در 31 استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.
سیف اضافه کرد: مطالبات گندم کارانی که تا 19 تیرماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده به طور کامل پول خود را دریافت کرده‌اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: 12 هزار و 500 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده که با پرداخت تنها 1000 میلیارد دیگر به کل پول واریزی برای خرید 7.7 میلیون تن سال قبل خواهیم رسید.
سیف گفت: مقدار خرید تضمینی گندم هم نسبت به 27 تیرماه سال گذشته رشد 12 درصدی دارد. که به مروز زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.
وی افزود: ارزش کل خرید تضمینی گندم به حدود 14 هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تاکنون 275 هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 1155میلیارد تومان خریداری شده است.
 
(جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹) ۱۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها