پنج شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۵۲۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

توزیع قطره چکانی نهاده دامی با نرخ مصوب؛ قیمت هر کیلو شیر خام ۶ هزار تومان است

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور گفت: توزیع نهاده دامی با نرخ مصوب به صورت قطره چکانی در حال انجام است.

سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، اظهار کرد: نوسان قیمت و کمبود ذرت و کنجاله سویا در بازار روز به روز نامساعد‌تر می‌شود که این امر بیانگر نابودی صنعت دام و طیور کشور است.
او قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا را روی مرز ۸ هزار تومان، ذرت دانه‌ای را ۳ هزار تومان و جو را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: توزیع نهاده با نرخ مصوب به صورت قطره چکانی انجام می‌شود که با این وجود، ۸۰ تا ۹۰ درصد نهاده مورد نیاز از بازار آزاد تامین می‌شود که علی رغم پیگیری‌های متعدد، تاکنون به جایی نرسیده ایم.
مقدسی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را بالای ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار، دامداران در سردرگمی به سر می‌برند و از آنجا که ماشین تولید دامدار موجود زنده است، نمی‌توانند آن را خاموش کنند.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه امنیت غذایی در معرض خطر است، بیان کرد: با وجود آنکه خودکفایی گوشت قرمز و شیر در داخل وجود دارد، اما به سبب کمبود نهاده‌های دامی و عدم سنخیت قیمت تمام شده با نرخ مصوب، تولید در معرض نابودی است.
او حداکثر قیمت خرید هر کیلو دام را ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ فعلی بیانگر زیان ۷ هزار تومانی دامداران در فروش هر کیلو دام است.
رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان با بیان اینکه ۲۰۰ هزار راس دام آماده کشتار در کشور وجود دارند، تصریح کرد: مسئولان ذی ربط باید مجوز صادرات دام را صادر کنند، چرا که دامداران به سبب مازاد تولید متحمل زیان هستند.
 
(پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹) ۱۰:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها