یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۴
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۹۵۱۶۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
ایرنا
سرویس رستوران ها و کافه

پیشنهاد اتحادیه صنفی: مراسم محدود در تالارها برگزار شود

رییس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی در شرایطی که این استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است گفت: با برگزاری مجالس عروسی کاملا مخالفیم اما بهتر است شام عروسی در زمان محدود و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و حضور ناظران مرتبط در تالارها برگزار شود

حسین محمودآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی در تالارها رعایت می‌شود و اگر در مواردی رعایت نشود دستگاه‌های متولی و نظارتی می‌توانند با آن واحد صنفی برخورد قانونی انجام دهند.
 
وی بیان کرد: برگزاری مراسم با میهمانان محدود در تالارهای پذیرایی به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد اما این کار ضمن اینکه از برگزاری مراسم و جشن‌های عروسی در خانه‌های کوچک و باغ‌ها جلوگیری می‌کند بسیاری از اصناف را هم پوشش اقتصادی می‌دهد و قابل نظارت است.
 
رییس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی گفت: صاحبان تالارهای پذیرایی با شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش تعطیل کردند و این تعطیلی چهار ماه به طول انجامید و از دهم خردادماه طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تالارها بازگشایی شدند اما این بازگشایی طولی نکشید.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم سالن‌های هزار نفره به ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفره کاهش یافته و صندلی‌ها براساس فاصله‌گذاری اجتماعی جاگذاری شده است.
 
محمودآبادی اظهار داشت: بسیاری از عروس و دامادهایی که خودشان را برای عید نوروز آماده رفتن به خانه بخت کرده بودند هنوز اجاره خانه پرداخت می‌کنند و راهی جز برگزاری مراسم هرچند کوچک و مختصر ندارند.
 
وی گفت: از طرفی عروس و دامادها با اصناف مختلف و مرتبط از جمله آرایشگاه‌ها، عکاسی‌ها، گل‌فروشان و مزون‌داران قرارداد بسته‌اند که در صورت برگزار نشدن عروسی وجهی برای برگرداندن ندارند و وجه دریافت شده در این چند ماه هزینه شده است.
 
رییس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی افزود: همه ما باید به کاهش اجتماعات و انتقال ویروس کرونا کمک کنیم اما باید به فکر معیشت اصناف مختلف و کسانی که در این صنوف کار می‌کنند نیز باشیم.
 
وی درباره تسهیلات حمایت از مشاغل  آسیب‌دیده از کرونا هم گفت: متصدیان واحدهای صنفی در سامانه‌های مشخص ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
 
موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواسط خرداد امسال در خراسان جنوبی نیز صعودی شد و تداوم این روند سبب شد که دیروز (شنبه) سخنگوی وزارت بهداشت خراسان جنوبی را در فهرست استان‌های در وضعیت هشدار اعلام کند.
 
اولین مورد بروز ویروس کرونا (کووید ۱۹) که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد، در خراسان جنوبی اوایل اسفند سال گذشته اعلام شد و موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این استان از اواخر فروردین تا اوایل خرداد امسال روند کاهشی نسبتا ثابت داشت.
 
افزایش بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا موجب شد تا استاندار خراسان جنوبی در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را موظف به تدوین و ارائه برنامه محدودسازی کند.
 
محمدصادق معتمدیان گفت: هیچ شهر استان در وضعیت سفید نیست و با توجه به اختیارات استانیِ مناطق قرمز، باید برنامه محدودسازی توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین و پس از تصویب در ستاد استانی کرونا، برای وزیر کشور ارسال شود.
 
وی اظهار داشت: علیرغم همه توصیه‌ها و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه آمار ابتلا به کووید ۱۹، میزان بستری و تعداد فوتی‌ها در خراسان جنوبی افزایش یافته است.
 
براساس آخرین رنگ‌بندی مناطق مختلف، هفت شهرستان استان شامل بیرجند، خوسف، نهبندان، سربیشه، طبس، فردوس و قاینات در وضعیت بسیار پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت خطر متوسط (زرد) قرار دارند و هیچ شهر استان الان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست. 
(یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹) ۱۷:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها