سه شنبه / ۷ آبان ۱۳۸۷ / ۱۴:۰۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
معاون وزیر جهاد کشاورزی

صدور مجوز پرورش ماهیان خاویاری به استانهای شمالی کشور

با هدف کاهش تصدی‌گری، تمرکززدایی و دسترسی راحت‌تر پرورش‌دهندگان به مدیران اجرایی، مجوز پرورش ماهیان خاویاری به مدیران کل شیلات استانهای شمالی سپرده شد

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: بر اساس دستورالعمل و گردش‌کاری که در حوزه آبزی‌پروری سازمان شیلات به تایید رسید، با تفویض اختیار، صدور مجوز به مدیران کل شیلات استانها سپرده شد.

وحید زارع افزود: این اقدام برای برون‌سپاری برخی از وظایف انجام شد و امید است شاهد جهش در تولید این گروه از ماهیان باشیم.

وی با اشاره به این که بدین ترتیب رسیدگی به مسائل آبزی‌پروری بیشتر می‌شود، گفت: افزایش بهره‌وری و رشد سریع بخش آبزی‌پروری با این اقدام محقق خواهد شد.

زارع در ادامه میزان صادرات خاویار را 5/42 تن اعلام کرد و گفت: پتانسیل کشور بالاست و می‌توانیم علاوه بر مصرف داخلی بیش از این مقدار نیز تولید کنیم.

رئیس سازمان شیلات همچنین از پرورش ماهیان خاویاری در استان خوزستان خبر داد و افزود: بررسیها و پژوهشهایی در حال انجام است تا امکان پرورش ماهیان خاویاری در استان خوزستان مورد تایید قرار گیرد.

زارع درباره پرورش ماهی خاویاری در استانهای ساحلی نیز گفت: کشور روسیه در این زمینه پیشروست، اما تحقیقات ریشه‌ای در کشور ما نیز در حال انجام است.

(سه شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها