چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۵۰۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

افزایش صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات خبر داد و هدف از این جلسه را ارتقای سهم این محصولات در سبد صادرات کشور عنوان کرد.

محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات صنعت آرد و فرآورده‌های غلات با هدف ارتقای سهم این محصولات در سبد صادرات کشور با حضور نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد و تعدادی از بنگاه‌های صادراتی نمونه برگزار شد.       
وی افزود: در این نشست موضوعاتی از جمله مشکلات مربوط به تعهدات ارزی صادرکنندگان آرد با عنایت به تامین گندم مورد نیاز از محل ورود موقت، بالا بودن هزینه حمل و نقل دریایی، مشکلات حمل مستقیم و یکسره آرد به بازارهای عراق و افغانستان و اصلاح نحوه دریافت ضمانت‌نامه ورود موقت از صادرکنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است، در پایان مقرر شد با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی ج. ا. ایران و کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران نسبت به بررسی و تعیین راهکارهای اجرایی جهت حل و فصل مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان این صنعت اقدام شود.
 
(چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹) ۱۸:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها