دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۵۰۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
دنیای اقتصاد
سرویس اقتصاد

تاکید فعالان اقتصادی بر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی

نمایندگان بخش خصوصی در نشست نوزدهم کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران در حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی به بیان مشکلات این حوزه از جمله ارز ۴۲۰۰ تومانی، سامانه بازارگاه، محدودیت‌های صادراتی و... پرداختند و در مقابل امید گیلان‌پور نیز وعده داد با مشورت بخش خصوصی به مسائل عنوان شده بپردازد.

امید گیلان‌پور، معاون توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی که به‌تازگی با حکم وزیر، نماینده این وزارتخانه در هیات نمایندگان اتاق تهران شده است، در این نشست، رئوس برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در معاونت وزارت جهاد کشاورزی را با فعالان بخش ‌خصوصی در میان گذاشت و بر این نکته تاکید کرد که امضای طلایی را برای همیشه در این وزارتخانه حذف خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه به خوبی می‌داند که در شرایط سخت تحریم و کرونا، مسوولیت این معاونت را در وزارت جهاد کشاورزی پذیرفته است، تاکید کرد که اولویتش بر این است که با همکاری تشکل‌های بخش‌ خصوصی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، از سخت‌تر شدن محیط کسب‌و‌کار برای بنگاه‌های این بخش جلوگیری کند.
 
گیلان‌پور همچنین این اطمینان را به نمایندگان بخش ‌خصوصی در این نشست داد که امور مربوط به بنگاه‌های حوزه کشاورزی را در وزارتخانه، بدون آنکه نیازی به مراجعه حضوری و مستمر صاحبان کسب‌و‌کار به دفترش باشد، پیگیری کند و آن‌طور که گفت، انجام شدن کارها را با تماس تلفنی به اطلاع صاحبان واحدهای تولیدی و بازرگانی برساند.
 
معاون توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شرایط سخت کنونی در اقتصاد کشور، با همکاری و کمک بخش‌ خصوصی تسهیل می‌شود، تصریح کرد که چنین شرایطی که کشور در آن به سر می‌برد، وزارت جهاد کشاورزی و فعالان بخش‌خصوصی باید به تمامی حلقه‌های زنجیره در بخش کشاورزی و صنایع غذایی توجه داشته باشند و تلاش باید کرد تا تمامی حلقه‌های این زنجیره در کنار هم نگه ‌داشته شوند. گیلان‌پور در عین حال، بر شفافیت در امور مربوط به حوزه کسب‌و‌کار و نیز اتخاذ تصمیمات با مشارکت تشکل‌های بخش‌خصوصی در این وزارتخانه، تاکید کرد.
 
در ادامه این نشست، فعالان اقتصادی و اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
 
ابتدا احمدرضا فرشچیان رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، با اشاره به اینکه حدود ۱۱ هزار واحد صنایع تبدیلی در کشور به ثبت رسیده که این بخش در صنعت کشور سهم ۱۳ درصدی و ۵/ ۵ درصد در اشتغال دارد، گفت: اتاق بازرگانی و تشکل‌ها طی بیانیه‌های متعدد، خواستار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند، اما پاسخ روشنی از سوی دولت دریافت نکرده‌اند.
 
وی همچنین از معاون توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی خواست تا به این تقاضای همیشگی فعالان اقتصادی جامه عمل بپوشاند که نماینده‌ای از بخش خصوصی در جلسات تصمیم‌گیری این وزارتخانه حضور مستمر داشته باشد تا دیدگاه‌ها و نظرات و راهکارهای بخش خصوصی را به‌طور مستقیم به اطلاع تصمیم‌گیران در این وزارتخانه برساند.
(دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها