سه شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۸۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خبر خوش برای کشاورزان/ نخستین کشتی حامل ۲۰هزار تن خاک فسفات در ‌بوشهر پهلو گرفت

معاون هماهنگی ‌اقتصادی استاندار بوشهر از پهلوگیری نخستین کشتی حامل ۲۰هزار تن خاک فسفات در اسکله بندر نگین بوشهر خبر داد و گفت: با تخلیه این محموله و فعال شدن ۳ کارخانه استان بوشهر کود فسفات مورد نیاز کشور تأمین می‌شود.

سعید زرین‌فر ظهر امروز در اسکله بندر نگین بوشهر با بیان اینکه زمینه  تخلیه کالاهای اساسی کشور در بندر بوشهر فراهم شده است اظهار داشت: پس از سال‌ها توقف در ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به اسکله بندر بوشهر، از سال گذشته کشتی‌های حامل برنج وارداتی به این اسکله وارد و  تخلیه و زمینه رونق بندر تجاری  بوشهر فراهم شد.
وی با اشاره به پهلوگیری کشتی حامل خاک فسفات در بندر نگین بوشهر ابراز کرد: با توجه به اینکه کود فسفات یکی از نیازهای اساسی کشور به‌ویژه در بخش کشاورزی است و اکنون 90 درصد نیاز کشور از خارج از کشور تأمین می‌شود با وارد شدن خاک فسفات و فعال شدن کارخانه‌های فرآوری و تولید کود فسفات، زمینه تولید و تأمین نیاز کشور به این کود فراهم شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیاز کشور به کود فسفاته را حدود 600 هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون 90 درصد این محصول از خارج از کشور با ارز دولتی وارد می‌شد که با ورود کشتی حامل خاک فسفات و فعال شدن 3 کارخانه استان بوشهر حدود 60 درصد کود مورد نیاز کشور در بوشهر تولید و تأمین می‌شود.
زرین‌‌فر با اعلام اینکه در آینده امکان صادرات کود فسفات از بندر بوشهر فراهم می‌‌شود گفت: ورود محموله خاک فسفات به بندر بوشهر اتفاق بزرگی در رونق تجاری و اقتصادی بوشهر محسوب و زمینه توسعه بیش از پیش استان بوشهر و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.
وی اضافه کرد: ورود کشتی حامل خاک فسفات از طریق جزیره و بندر نگین و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در رونق و توسعه استان بوشهر بسیار اثرگذار است.
 
(سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹) ۱۰:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها