دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۸۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشت پنبه استرالیا به کمترین میزان در ۴۰ سال اخیر رسید

در حالی که چندین سال خشکسالی در استرالیا دسترسی کشاورزان را به آب بسیار کم و از کاشت محصولات کشاورزی جلوگیری کرده است، مزارع پنبه این کشور به کمترین میزان خود در چهار دهه اخیر رسیده است.

در حالی که چندین سال خشکسالی در استرالیا دسترسی کشاورزان را به آب بسیار کم کرده و از کاشت محصولات کشاورزی جلوگیری کرده است، مزارع پنبه این کشور به کمترین میزان خود در چهار دهه اخیر رسیده است.
موسسه دولتی آبارس در گزارش ماه ژوئن اعلام کرد: درحالی که برداشت محصول در این کشور برای یک فصل دیگر به پایان رسیده است، پیش بینی می‌شود تولید در سال مالی 2019-2020 به دلیل کمبود آب با کاهش 72 درصدی به 134 هزار تن برسد.
بنا بر این گزارش، مساحت کشت پنبه در استرالیا نیز 83 درصد کاهش یافته و به 60 هزار هکتار رسیده است که کمترین میزان از سال مالی 1978-1979 محسوب می‌شود.
کاهش عرضه پنبه در استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که در ایالات متحده و بسیاری از نقاط جهان به دلیل وخیم‌تر شدن شرایط خرده فروشی و ادامه تعطیلی‌ها درپی شیوع کرونا، عرضه بیش از نیاز پنبه صورت گرفته است.
وزارت کشاورزی آمریکا در ماه جاری میلادی پیش بینی خود را برای مصرف جهانی پنبه در سال 2020-2021 به میزان 1.8 درصد کاهش داد و تخمین زد ذخایر جهانی این محصول در آگوست 2021 نیز برای دومین بار به بیشترین میزان از سال 1960 برسد.
آدام کی، مدیر اجرایی شرکت پنبه استرالیا گفت: ما انتظار داریم 550 تا 600 هزار عدل پنبه پس از پردازش تولید کنیم. هر عدل پنبه 227 کیلوگرم وزن دارد.
وی افزود: سال گذشته 2.2 میلیون عدل پنبه و سال قبل از آن 4.1 میلیون عدل تولید شده بود، بنابراین می‌توانید تأثیر خشکسالی را مشاهده کنید.
 
(دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹) ۲۱:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها