چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۶
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۹۴۷۰۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
فرصت امروز
سرویس کسب و کار، برندینگ

پپسی و صرف نظر از ادامه برندسازی برای آنت جمیما

برند پپسی در تازه ترین اقدامش اعلام انصراف از ادامه برندسازی برای برند آنت جمیما را اعلام کرده است. براساس گزارش رسمی مسئولان پپسی این برند در پایان سال جاری با نامی دیگر به فعالیتش ادامه خواهد داد. هنوز نام جدید آنت جمیما به طور رسمی تایید نشده است.

نکته جالب در این میان قدمت بالای برند مورد نظر در عرصه تولید شربت های کیک و سایر مواد خوراکی صبحانه است. این شرکت از سال 1889 با همین نام مشغول به فعالیت بوده است، با این حساب اقدام پپسی برای تغییر نام آن بسیار عجیب و جنجالی به نظر می رسد.

پپسی صرف نظر برندسازی آنت جمیما
 
کریستین کورپفل، یکی از مدیران ارشد پپسی، در مورد دلیل تغییر نام این برند بر روی ریشه های نژاد پرستانه آن تاکید دارد: «ما اخیرا نسبت به ریشه های نژاد پرستانه نام گذاری برند آنت جمیما آگاهی پیدا کرده ایم، با این حساب دیگر ادامه برندسازی برای این زیرشاخه مان تحت همین نام منطقی نخواهد بود.»
 
استفاده از تصویر یک پیرزن سیاه پوست به عنوان لوگوی اصلی برند آنت جمیما از سوی پپسی همراه با ریشه های نژاد پرستانه ارزیابی شده است. همین امر مدیران شرکت را به منظور جلوگیری از بروز اعتراضات مشتریان و دیگر واکنش های منفی به سوی اقدام سریع ترغیب کرده است. مدیران ارشد پپسی در تلاش برای تحول برندشان در راستای جلب توجه تمام گروه های نژادی در سراسر دنیا هستند. نخستین نکته مهم در این میان تلاش برای پرهیز از کاربرد المان های نژاد پرستانه است.
 
 
بی تردید اعتراضات اخیر در ایالات متحده نسبت به نژاد پرستی نقش مهمی در تصمیم تازه پپسی داشته است. آینده کلی کسب و کار ها در بازار ایالات متحده و دیگر نقاط جهان همراه با تلاش بیشتر برای توجه به المان های نژاد پرستانه و حذف آنها از فعالیت شان است. در غیر این صورت واکنش مشتریان به آنها بسیار تند و خشن خواهد بود.
(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها