سه شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۹۴۶۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات ماهانه 550 میلیون دلار به عراق

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه در دو ماهه ابتدای امسال 1.1 میلیارد دلار به کشور عراق صادرات انجام شده است، گفت: شرایط صادرات به عراق خوب است.

سید‌حمید حسینی در مورد وضعیت صادرات ایران به عراق، گفت:  با توجه به بازگشایی مرزهای مهران و خسروی و از سرگیری صدور کالا از این مرزها به عراق شرایط صادرات به عراق خوب است. 
 
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه احتمال بازگشایی سایر مرزها از جمله چذابه نیز وجود دارد، گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور عراق ممکن است که باز هم باعث بروز مشکلاتی برای صادرات کالا شود.  
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای سفر نخست وزیر عراق به ایران گفت: از آنجا که امکان دارد اولین سفر مصطفی الکاظمی به ایران باشد این مساله بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند اثرات مثبتی بر روی توسعه روابط سیاسی و تجاری داشته باشد. 
 
حسینی با اشاره به سفر همتی به عراق بیان داشت: این سفر نیز موفقیت‌آمیز بوده و  تلاش برای گسترش روابط تجاری با عراق با توجه به اینکه در جذب منابع حاصل از صادرات به این کشور موثر است، قطعا می‌تواند در کاهش التهابات بازار ارز مؤثر باشد. 
 
وی با بیان اینکه میزان صادرات ایران به عراق در فروردین ماه به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های صادراتی کاهش یافت، گفت: براین اساس عراق به رتبه سوم در میان بازارهای هدف صادراتی ایران نزول کرد و حدود 46 درصد صادرات به این کشور کاهش یافت. 
 
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به صادرات حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار کالا به عراق در دو ماهه نخست امسال، گفت: صادرات به عراق در اردیبهشت ماه به 800 میلیون دلار رسید که این آمار حکایت از جبران کاهش صادرات در فروردین 99 به عراق را داشت. 
 
وی گفت: در 2 ماه فروردین و اردیبهشت امسال بطور متوسط ماهانه 550 میلیون دلار به کشور عراق صادرات داشته‌ایم که اگر چه با متوسط 750 میلیون دلار صادرات به عراق در سال قبل فاصله دارد اما در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا رقم امیدوارکننده‌ای است و امیدواریم که هر چه زودتر سایر مشکلات نیز رفع شود. 
(سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹) ۱۵:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها