سه شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۵۲۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ترسیم برنامه خودکفایی کشور در کودهای فسفاته

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: ظرفیت‌های خوبی در تولید داخلی کودهای فسفاته وجود دارد که چنانچه مهمترین مشکل تولید کنندگان داخلی که کمبود خاک فسفات است، برطرف شود، جهش تولید محصولات کشاورزی به ثمر خواهد نشست.

حمید رسولی، مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، در نهمین نشست کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی که با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت معادن خاک فسفات آسفوردی برگزار شد، با ترسیم برنامه خودکفایی کشور در زمینه کودهای فسفاته، به نیاز کشور به این نهاده بااهمیت و همچنین ظرفیت‌های تولید داخلی در این زمینه اشاره کرد.
وی در ادامه مهمترین مشکل تولید کنندگان داخلی را کمبود خاک فسفات برای تولید کودهای فسفاته برشمرد و از شرکت معادن خاک فسفات آسفوردی همکاری در این زمینه را خواستار شد.
مهندس میرحسینی مدیرعامل شرکت معادن خاک فسفات آسفوردی نیز در این نشست، با بیان ظرفیت‌ها و توان آن شرکت در تحویل خاک فسفات به تولید کنندگان و محدودیت‌های موجود در کوتاه مدت اشاره کرد.
در این نشست طرفین تصمیمات موثر و مثبتی در زمینه تحویل خاک فسفات به تولید کنندگان داخلی کودهای فسفاته که طرف قرارداد با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هستند، اتخاذ کردند.
گفتنی است‎‎؛ مهندس حمید رسولی عضوهیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از ابتدای خرداد ماه با حکم ابلاغی دکتر خاوازی وزیر جهادکشاورزي به عنوان مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی انتصاب یافت و از همان زمان فعالیت این طرح با تشکیل ۶ حوزه کودی آغاز شده است.
(سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها