پنج شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۴۳۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس تغذیه و سلامتی

خواص شگفت‌انگیز عناب؛ از بهبود سرطان تا درمان نازایی

عناب میوه‌ شیرین و پرخاصیتی است که برای درمان انواع بیماری‌ها توصیه می‌شود.

عناب میوه گردویی شبیه به خرما و انجیر است که پزشکان طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوناگون از خواص درمانی آن استفاده می‌کنند. این میوه شیرین از نظر متخصصان طب سنتی دارای طبیعتی معتدل است.
عناب در طب سنتی به خرمای قرمز یا خرمای چینی معروف است. در ادامه این مطلب به برخی خواص درمانی عناب پرداخته شده است.
خواص درمانی عناب
به گفته محققان طب سنتی عناب باعث بهبود سرطان، تقویت ریشه مو، لطافت پوست، درمان یبوست، کاهش استرس یا اضطراب، ضدافسردگی، درمان بی خوابی، کنترل قندخون، درمان سرماخوردگی، تقویت دستگاه گوارش، حفاظت از کبد، مقاومت در برابر پوسیدگی دندان و حفظ آرامش می‌شود. همچنین برای درمان کم فشاری خون و نازایی افراد هم مفید خواهد بود.
ارزش تغذیه‌ای عناب
ویتامین C، پروتئین، کربوهیدارت، کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فلور و مواد معدنی موجود در عناب باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و از آنجایی که چربی موجود در این میوه بسیار کم است برای کاهش چربی و قند خون مفید خواهد بود. متخصصان تغذیه مصرف عناب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه برای فرد توصیه می‌کنند.
مصرف بیش از حد عناب چه عوارضی دارد؟
۱_ افراد سرد مزاج باید عناب را در کنار مویز مصرف کنند؛ زیرا مصرف عناب به تنهایی باعث نفخ معده در آنان خواهد شد.
۲_ افرادی مبتلا به غلظت خون نباید بیش از حد عناب استفاده کنند؛ چراکه ویتامین‌ K موجود در این میوه مشکلات زیادی را برای آنها به وجود خواهد آورد.
۳_ افرادی که به مشکلاتی از قبیل نفخ معده، انگل‌های روده‌ای و خلط بیش از حد مبتلا هستند، باید پیش از مصرف عناب با پزشک خود مشورت کنند.
نحوه تهیه دمنوش عناب
ابتدا مقداری عناب را شسته و آن را خیس کنید، سپس عناب‌ها را داخل قوری ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۸۰ درجه بگذارید تا به خوبی دم بکشد. برای مصرف دمنوش عناب نیازی به شیرین کردن آن نیست و تنها با اضافه کردن مقداری آبلیمو آماده خواهد بود.
اگر بیش از حد دچار اضطراب و استرس هستید دمنوش عناب بهترین گزینه برای درمان شما است. همچنین این دمنوش به علت داشتن لعاب گرفتگی صدا را درمان کرده و به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
عناب دشمن سرطان است؛ چراکه مقدار زیاد ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در آن باعث پیشگیری از رشد و حرکت رادیکال‌های آزاد خواهد شد و رشد سلول‌های سرطانی را متوقف خواهد کرد.
 
(پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها