چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۰۹۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هجوم ملخ‌های صحرایی نابالغ به سیستان و بلوچستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پس از هشدارهای سازمان فائو جمعیت قابل توجهی از ملخ‌های صحرایی نابالغ از سوی کشورهای عربی و پاکستان وارد این استان شده‌اند.

غلام حیدر زورقی اظهارداشت: این ملخ‌ها برای رسیدن به بلوغ خود نیاز به تغذیه فراوان دارند که این امر می‌تواند زیان‌های جبران ناپذیری را به مراتع و مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کند.
وی ادامه داد: به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تاکید شده تا امکانات ضروری را فراهم کنند و با مشارکت کشاورزان در سریعترین زمان ممکن با این آفت خطرناک مبارزه شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل تحرک بالای ملخ صحرایی مبارزه شبانه روزی می‌تواند در افزایش میزان تلفات آن نقش بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد:مبارزه با ملخ صحرایی از آبان سال گذشته تاکنون در سطح ۱۳۶ هزار و ۴۰۷ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شده است.
زورقی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیر همچنان مبارزه با این آفت در سیستان و بلوچستان تداوم داشته باشد.
ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.
 
(چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها