چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۳۸۰۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس اقتصاد

لغو ممنوعیت‌های صادراتی در دوره مدرس خیابانی

رییس کنفدراسیون صادرات ایران لغو ممنوعیت‌های صادراتی را یکی از دستاوردهای سرپرست کنونی وزارت صنعت عنوان کرد و گفت:در دوره ایشان ممنوعیت صادراتی لغو و عوارض جایگزین آن شد.

«محمد لاهوتی» درباره عملکرد «حسین مدرس خیابانی» اظهار کرد: از زمانی که ایشان به عنوان قائم مقام وزیر در حوزه بازرگانی منصوب شد، اتفاقات مهمی از نظر پیگیری و حل مشکلات صادراتی در وزارتخانه رقم خورد که حذف عوارض صادراتی یکی از آنها بود؛ حتی برای کالاهایی که مشمول عوارض شده‌اند ابتدا به آن فرجه و زمانی اختصاص یافته و سپس مصوبات اجرایی می‌شد.
 
وی شکل گیری کمیته تسهیل صادرات در سازمان توسعه تجارت را یکی از اقدامات مدرس خیابانی عنوان کرد و افزود: این جلسات هر هفته در سازمان توسعه تجارت به حضور ایشان و تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه صادرات برگزار شد.
 
عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در این جلسات تمام مشکلات توسط بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف مطرح و نهایتا برای آن چاره اندیشی می‌شد؛ چنانچه رفع بسیاری از مشکلات صادرکنندگان را می‌توان ثمره این جلسات دانست.
 
لاهوتی خاطرنشان کرد: کنفدراسیون صادرات ایران به معاون اول رییس جمهوری پیشنهاد داده که کمیته تسهیل صادرات مانند ستاد تنظیم بازار اختیارات ماده 137 و 128 قانون اساسی را داشته باشد؛ بدین ترتیب تصمیمات آن به منزله تصمیمات هیات وزیران شده و می‌تواند درباره رفع مشکلات صادراتی به دستگاه‌های دیگر تکلیف کند.
 
وی با بیان اینکه نامه کنفدراسیون توسط معاون اول رییس جمهوری دستور خورده، افزود: این نامه در معاونت حقوقی در حال بررسی است.
 
لاهوتی همچنین با اشاره به اقدامات مدرس خیابانی در حوزه تنظیم بازار گفت: در شرایط سخت کرونا که در تمام دنیا رفع مایحتاج مردم بخصوص نیازهای بهداشتی با مشکل مواجه شده بود، ایشان تمام دستگاه‌ها و کارخانه‌ها را برای تامین نیاز داخل به خط کرد.
 
رییس کنفدراسیون صادرات ایران خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در جلسات بسیار مورد تاکید ایشان بوده و نسبت به نظرات بخش خصوصی شنوایی بیشتری داشته و از نظرات مشورتی آنها استفاده کرده است.
 
لاهوتی معتقد است مدیرانی که خودشان در واحدهای صنعتی مشغول فعالیت بوده‌اند، بهتر از دیگران مشکلات تولید، صنعت و تجارت را درک کرده و برای آن چاره‌اندیشی می‌کنند.
(چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها