سه شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۱
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۹۳۵۹۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

آب معدنی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ضدعفونی کردن آب‌معدنی که از چشمه‌های آب به دست می‌آید یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب می‌شود برندهای متفاوت ضعف و قوت خود را نشان دهند.

آب معدنی و لزوم استفاده از آن در شرب مصرف روزانه، از جمله الزامات مهمی است که خانواده‌ها باید آن را جدی بگیرند چرا که استفاده از آب‌های معدنی، مواد مغذی لازم را به بدن می‌رساند و بدن را ویتامینه می‌کند.
 
متأسفانه بسیاری از افراد هنگام خرید بطری‌های آب‌معدنی به نام برند و توضیحات محصولات روی بسته‌بندی توجه نمی‌کنند و همین مسئله گاهی ممکن است تجربیات ناخوشایندی از استفاده آب‌معدنی را برای افراد به همراه داشته باشد. همان‌طور که از نام آب‌معدنی مشخص است این آب باید از مواد خالص معدنی ترکیب‌شده باشد. برای مثال اگر به توضیحات بسته‌بندی یک آب‌معدنی استاندارد توجه کنید متوجه خواهید شد که سدیم، سولفات، منزیم و آهن جزو مهم‌ترین ترکیبات آب به‌حساب می‌آید. این مواد معدنی از جمله ترکیبات لازم و کافی برای یک آب سالم به‌حساب می‌آیند که به مقدار استاندارد و به‌خودی‌خود در آب‌های استاندارد موجود است.
 
اما برخی از مواد و ملاح معدنی درون آب‌ها خطرناک هستند و نیاز به ضدعفونی دارند. ضدعفونی کردن آب‌معدنی که از چشمه‌های آب به دست می‌آید یکی از اصلی‌ترین و شاید مهم‌ترین عواملی است که موجب می‌شود برندهای متفاوت ضعف و قوت خودشان را نشان دهند. در حالت کلی و خلاف باور عمومی، آب‌های معدنی بدون استفاده از کلر و سایر مواد شیمیایی ضدعفونی می‌شود. کارخانه‌ها و برندهای معتبر تجاری با جدیدترین و به‌روزترین روش ضدعفونی آب یعنی، فیلتراسیون، تصفیه زنی و تابش اسمزی و اشعه ماورای بنفش، فرایند ضدعفونی آب ناشی از سرب، جیوه، نیترات و کادمیم را از بین می‌برد. این مواد که به‌صورت طبیعی در آب موجود است با روش‌های سنتی مانند جوشاندن و یا استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از بین نمی‌رود و نیازمند انجام مراحل دقیق و موشکافانه است.
 
تمام بررسی‌های یک محصول می‌تواند از بسته‌بندی و توضیحات روی بطری صورت پذیرد. به‌عنوان‌مثال برخی از برندهای کم اعتبار در حوزه تولید آب‌معدنی از درج تاریخ انقضای یک‌ساله آب‌معدنی صرفه نظر می‌کنند. به‌صورت کلی هر آب‌معدنی انقضای یک‌ساله دارد که روی بطری آب باید درج شود.
 
درنظر داشته باشید که استفاده هر چه سریع‌تر آب قبل از موعد انقضای آب با پمب دستی آب معدنی یا در قوطی‌های نگهدارنده آب، از مهم‌ترین مواردی است که مصرف‌کننده‌ها باید به آن توجه کنند.
 
بسته‌بندی و قوطی باکیفیت محصول هم از مواردی است که مورد توجه قرار بگیرد. استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در تولید قوطی آب‌معدنی، علاوه بر ایجاد ظاهری شکننده موجب می‌شود نور خوشید و دمای هوا روی آب تأثیر بگذارد و در مواردی استفاده از آب را برای افراد با خطرات زیادی روبه‌رو سازد. ازاین‌جهت حتماً در هنگام خرید آب‌معدنی به بطری پلاستیکی آن نیز توجه کنید.
(سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها