جمعه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۲:۲۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۳۴۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

طرح های پرورش ماهی و گامیشداری در کارون افتتاح شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: طرح های بزرگ گاومیشداری و پرورش ماهی گرمابی در شهرستان کارون هم‌زمان با هفته کارگر آغاز به کار کرد.

ارسلان غمگین در مراسم افتتاح مجتمع توأم گاومیشداری و پرورش ماهی گرمابی در شهرستان کارون اظهار کرد: پروژه گاومیشداری شیری و گوشتی ۵۰۰ رأسی و پرورش ماهی ۱۵ هکتاری یک شرکت تعاونی از اوایل سال ۹۵ با سهم آورده اعضای تعاونی آغاز به کار کرد.
وی افزود: این پروژه طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ توانست از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تسهیلاتی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شود و موجب اشتغال ۵۶ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم شود.
غمگین در ادامه گفت: تولید شیر گاومیش، گوشت قرمز و گوشت سفید (ماهی) و همچنین تولید کود برای مصارف مزارع پرورش ماهی و کشاورزی از اهم اهداف طرح است.
وی در خصوص موارد برجسته این طرح تصریح کرد: احداث این طرح تلاشی است در راستای حفظ و بقای گونه نسبتاً کمیاب گاومیش به عنوان یک ثروت و ظرفیت ملی که در اولویت دولت بوده است و در حال حاضر بیشترین تعداد گاومیش‌ها در دو استان اردبیل و خوزستان قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: این طرح اولین طرح صنعتی گاومیشداری در کشور است که توانسته بالاترین میزان تسهیلات اعتبارات اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص دهد.
غمگین تأکید کرد: این طرح کارایی مدل تعاونی را در جذب و هدایت هدفمند منابع مردمی و حمایت‌های دولتی در راستای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را به اثبات می‌رساند.
وی در ادامه گفت: تعداد تعاونی‌های فعال کل استان چهار هزار و ۵۶۰ تعاونی با سه میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۳۲ نفر عضو و ایجاد ۸۶ هزار و ۶۳۶ فرصت شغلی مستقیم و ۲۵۹ هزار و ۹۰۸ فرصت شغلی غیرمستقیم شده است.
غمگین اضافه کرد: از حیث تعداد تعاونی‌های فعال، خوزستان در مقایسه با سایر استان‌ها مقام ششم را دارا است و از حیث تعاونی‌های بانوان، خوزستان با تعداد ۴۱۴ تعاونی و عضویت تعداد سه هزار و ۸۷۰ نفر و اشتغال مستقیم چهار هزار و ۴۳۲ نفر مقام سوم را کشور دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: بیشترین تعاونی‌های فعال استان در شهرستان‌ها به ترتیب اهواز، ایذه، بهبهان، رامهرمز، آبادان، مسجدسلیمان و خرمشهر است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد ۱۵۹ شرکت تعاونی با اشتغال مستقیم یک هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی و عضویت تعداد یک هزار و ۹۰۷ نفر در استان تشکیل شده است، بیان کرد: عملکرد محقق شده در این زمینه فراتر از برنامه ابلاغی وزارت متبوع است.
غمگین گفت: با توجه به گستردگی مویرگی شبکه تعاونی‌های مصرف در سراسر استان و نظم ساختاری آنها در قالب اتحادیه‌های استانی متمرکز، این تعاونی‌ها می‌توانند در سرعت و حسن توزیع عادلانه کالا به ویژه اقلام ضروری تأثیر بی‌بدیلی داشته باشند. به همین دلیل این نوع تعاونی‌ها برای دولت و ستاد تنظیم بازار در توزیع اقلام مصرفی ابزار مطمئنی خواهند بود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: فعالیت تعاونی‌ها در تولید برخی اقلام خوراکی و ضروری قابل‌توجه و بعضاً بی‌بدیل است و به نظر می‌رسد با توجه به سختی تأمین مواد اولیه و سایر ملزومات واحدهای تولیدی و به منظور کنترل اوضاع جامعه به ویژه کنترل روانی و اطمینان بخشی به آحاد مردم مبنی بر وفور کالاهای مورد نیاز، تعریف برخی بسته‌های حمایتی و معافیت‌ها و بخشودگی‌های فوری برای تولیدکنندگان ضروری است.
 
(جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۲:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها