شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۸۷ / ۱۵:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۳۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ایران کلکسیون صنایع غذایی است

استفاده از دانش و فناوری بهره‌وری در صنایع غذایی را افزایش می‌دهد

 

به گزارش ایانا از روابط عمومی هجدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران، رئیس پارک علم و فناوری خراسان مهمترین مشکل ما در کشور خشکسالی است اما می‌توان از طریق به کارگیری روشهای علمی و فناوری‌های نوین به راحتی این مشکل را ساماندهی کرد.

دکتر سیدحسن علم الهدایی با اشاره به اینکه بحث غذا در جهان یک مبحث استراتژیک است، گفت: صنایع غذایی برا یما نیز به عنوان یکی از مسائل حیاتی مطرح است زیر ادر این صنعت با محدودیت منابع روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه منطق می گوید باید یافته‌های علمی را در صنایع غذایی به کار گیریم، افزود: بنابراین به نظر می رسد هر چه سریعتر برای جلوگیری از بحران کمبود غذا، بحث به کارگیری دانش و فناوری را در صنایع غذایی مطرح کنیم زیرا استفاده از دانش و فناوری باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های غذا بحث اجتماعی و روانی آن است، اظهار داشت: هم اکنون برقرار کردن تعادل مناسب بین مصرف مواد غذایی و استفاده به موقع از آنها به عنوان یکی از موضوعات مهم صنایع غذایی در داخل و خارج کشور مدنظر است.

علم‌الهدایی با اشاره به اینکه ما باید ضمن توجه به محدودیت منابع به فکر تامین انرژی و کالری مورد نیاز مردم باشیم، گفت: متاسفانه اکثر افراد جامعه در زمینه استفاده مناسب از مواد غذایی دچار مشکل هستند که از مشکل سوء تغذیه رنج می‌برند.

 

(شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷) ۱۵:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها