جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۳۳۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های لبنی

4 پیشنهاد صنایع لبنی به وزیر جهاد کشاورزی درباره سیاست‌‌گذاری محصولات لبنی و شیرخشک

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی 4 پیشنهاد درباره سیاست‌‌گذاری محصولات لبنی و صادرات شیرخشک ارائه کرد.

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران در نامهای به وزیر جهاد کشاورزی نظرات خود را درباره صادرات شیرخشک اعلام کرده است. این انجمن خواستار آن شده است که صادرات شیرخشک پس از تامین ذخایر استراتژیک شده انجام شود.
 
در این نامه آمده است؛
 
احتراماً پیرو مصوبه مجوز صادرات ده‌هزار تن شیرخشک صنعتی در مرحله اول از طرف ستاد تنظیم بازار و صدور مجوز ده‌هزار تن شیرخشک برای مرحله دوم، نظرات انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی جهت استحضار و دستور لازم تقدیم می‌گردد:
 
1- در شرایط بحران اقتصادی فعلی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایجاد شده است و مشکلات بیماری کرونا در سطح جهانی، امکان تبادلات واردات و صادرات را به شدت دچار تنگنا نموده و کشورها برای تامین ذخیره‌های استراتژیک موادغذایی و امنیت غذایی پایدار در حال اقدام هستند، ایجاد یک ذخیره استراتژیک از شیرخشک و کره حداقل 15هزار تن از هر مورد منطقی است که عدم انجام این کار ریسک بسیار بزرگی به حساب می‌آید که البته ایجاد این ذخیره استراتژیک باید از منابع خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی تامین گردد و بار تحمل نقدینگی بر دوش صنعت و تولیدکنندگان نیفتد.
 
2- این انجمن با صادرات شیرخشک پس از تامین ذخایر استراتژیک کاملا موافق هست ولی نحوه اجرای آن برای جلوگیری از عدم توازن در عرضه و تقاضای این محصول در سطح منطقی و کاهش قیمت آن حائز اهمیت فراوانی است لذا پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از تضییع منافع ملی و شرکت‌های تولیدکننده و شرکت‌های صادراتی این امر تخصصی به دفتر توسعه صادرات و زیرساختار صنایع و بازار وزارت جهاد کشاورزی منتقل گردد تا سیاست‌گذاری همه‌جانبه در این زمینه امکان‌پذیر شود.
 
3- در راستای بند 2 درخواست می‌شود تا زمانی که حداقل 60 درصد از سهمیه 10هزار تن اول هر شرکت صادر نشده است مجوز جدیدی به آن شرکت داده نشود.
 
4- سیاست کلی انجمن ایجاد بازار واقعی بر مبنای عرضه و تقاضا است. در این راستا خواهشمند است کل زنجیره تولید فرآوری و عرضه شیر خام محصولات با یک سیاست واحد مبتنی بر عرضه و تقاضا و نرخ ارز واحد صورت گیرد تا مسائل و مشکلات صنعت از طریق رقابت آزاد واقعی در بازار حل گردد.
(جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۶:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها