چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۸
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۹۳۲۷۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس رستوران ها و کافه

نحوه فروش آنلاین آش و حلیم در ماه رمضان مشخص شد

نورالدینی گفت: بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط بین شبکه‌های حمل و نقل و فروشندگان آش، حلیم، زولبیا، بامیه و خرما فراهم شده است.

سید صدرالدین نورالدینی مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره‌های مجازی وزارت صمت درباره عملکرد جشنواره مجازی ماه رمضان و پیش‌بینی‌های انجام شده برای فروش این ماه اظهار کرد: مرحله اول جشنواره‌های مجازی تحت عنوان جشنواره بهاره از ۲۳ تا ۲۹ اسفند برگزار شد، شرایط ویژه به وجود آمده ما را ملزم کرد تا از تاریخ ۱۷ اسفند اقدامات لازم را برای اجرای این طرح تامین کنیم، اقدامات زیادی در مدت زمان کمی انجام شد که در نهایت به ایجاد سامانه ایران بازرگان منجر شد.
او با اشاره به عملکرد مناسب این سامانه بیان کرد: در جشنواره اولیه حدود ۲۰۰ هزار نفر از این سامانه باز بازدید کردند، در این دوره ۳۱۷ فروشگاه اینترنتی عضو جشنواره شدند که یا به صورت مستقیم اقدام به ارائه کالا می‌کردند و یا بستری برای ارائه اگهی و فروش فروشگاه‌های آفلاین را فراهم می‌کردند.
نورالدینی باین کرد: هدف اصلی ما بخش آسیب پذیرتر در ایام شب عید، مثل فعالان حوزه پوشاک و کفش بودند که اصلی‌ترین زمان فروش خود را می‌گذراندند، با همکاری اتاق ایران و اتاق اصناف و بخش‌های مربوطه بستری را برای فروش اینترنتی این افراد فراهم شد. با تغییراتی که در شرایط به وجود آمد ۲ روز آخر جشنواره بخشی برای ثبت نام فروشندگان به وجود آمد و در نهایت که ۳۲۰ واحد از اتحادیه‌ها و استان‌های مختلف ثبت نام کردند، تعدادی از ثبت نام‌ها مربوط فروشگاه‌های آنلاین مربوط بود و تعدادی به از آن‌ها شبکه‌هایی بودند که بستر فروش را برای فروشگاه‌های آفلاین فراهم می‌کنند. با در نظر گرفتن واحد‌های افلاین ثبت شده در بستر‌های فروش تنها در اسفند ۵ هزار و ۶۰۰ واحد ثبت نام کرده‌اند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره‌های مجازی تشریح کرد: کسب و کار‌ها کشور را می‌توان به دسته تقسیم بندی کرد، یکی از آن‌ها ارائه دهندگان خدمات حضوری هستند که فعالیت آن‌ها به طور کامل تحت الشعاع قرار گرفته و اغلب خدمتشان به نزدیک صفر رسیده ست دسته دوم هم کسب و کار‌هایی مثل فروشگاه‌های ارائه دهنده اقلام معمول مردم هستند که تا حدودی به فعالیت خود ادامه دادند. در این بین کسب و کار‌های مجازی توانستند علاوه بر حفظ روند معمول فعالیت خود رشد مناسبی را در فروش تجربه کنند.
او گفت: بعد از پایان سال طرح جشنواره بهاره آسیب شناسی‌ها انجام شد و با تمرکز بر واحد‌های صنفی شروع به برنامه ریزی کردیم، در این مقطع پویش از خانه بخریم راه اندازی شد که در نهایت با جشنواره طراحی شده توسط وزارت صمت تلفیق پیدا کرد و نتیجه آن به راه اندازی مرحله دوم جشنواره از ۱۶ تا ۳۱ فروردین منجر شد.
نورالدینی با اشاره به نقش قابل توجه اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی و وزارت ارتباطات در ایجاد بستر مناسب بیان کرد: متاسفانه در مرحله دوم کسب و کار‌های آفلاین به هدف مناسب دست پیدا نکردند به همین دلیل همکاری برای تامین بستر‌های مناسب بیشتر شد.
نحوه خرید اقلام ماه رمضان
مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره‌های مجازی افزود: برای ماه رمضان جشنواره‌ای اختصاصی با عنوان جشنواره رمضان در نظر گرفته شده است، برنامه ریزی‌های لازم برای فروش اقلامی که باعث ایجاد صف می‌شود صورت گرفت، ۵ قلم محصول خرما، آش، حلیم، زولبیا و بامیه با ظرفیت‌های در نظر گرفته شده و از این طریق به فروش خواهد رسید.
او با اشاره به این که سال گذشته افزایش قیمت ناگهانی خرما را تجربه کردیم، بیان کرد: امسال ذخیره مناسبی از خرما به وجود آمده است و در صورت کمبود، عرضه تنظیم بازاری خواهیم داشت، ستاد تنظیم بازار قیمت خرما را اعلام کرده و از ظرفیت فروش اینترنتی هم استفاده خواهیم کرد. فروشگاه‌های زیادی در این حوزه ثبت نام کرده‌اند و محصولات خود را هم از طریق سایت‌های ارائه آگهی و هم از هم از طریق سایر بستر‌های فروش اینترنتی ارائه خواهند کرد.
نورالدینی تصریح کرد: یکی از اقدامات مناسبی که انجام شده توجه به موضوع حمل و نقل است، اگر فروشگاه‌ها سیستم حمل و نقل نداشته باشند می‌توانند با اتصال به سامانه‌های حمل و نقل از بستر این کسب و کار‌ها استفاده کنند همچنین مصوبه ابلاغ شده است که مبنی بر آن تاکسی‌های اینترنتی اجازه جا به جایی کالا داشته باشند. ارتباط مناسبی بین این دو بخش برقرار خواهد شد تا خوانواده‌ها بتوانند باهزینه کم‌تر اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.
 
(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها