یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۲۶۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

نرخ عرضه شیر خام در سال جدید مشخص شد

باکری گفت: قیمت خرید شیرخام از دامداران تغییری نداشته است در نتیجه لبنیات در سال جدید هم با نرخ سال ۹۸ عرضه می‌شود.

رضا باکری دبیر انجمن‌صنایع لبنی از کاهش مصرف لبنیات خبر داد و گفت: علی رغم آنکه محدودیتی در تولید و عرضه کالا وجود ندارد، اما مصرف لبنیات با گسترش ویروس کرونا کاهش یافته است.
 
وی افزود: تاکنون کارخانه ها آمار دقیقی از کاهش مصرف لبنیات ناشی از بیماری کرونا اعلام نکردند، اما میزان مصرف محصولات لبنی در پی شایعات آفلاتوکسین ۲۰ درصد کاهش یافته است‌.
 
باکری اختلافات موجود در سطح روابط اجتماعی،قرنطینه خانگی و بیمارستانی و تعطیلی برخی فروشگاه ها را عامل اصلی کاهش مصرف لبنیات اعلام کرد.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارخانه های لبنی تعطیل نیستند، بیان کرد: تولید و عرضه مستمر محصولات لبنی در ایام نوروز ادامه دارد و همچنان به وفور در دسترس افراد قرار می گیرد.
 
وی موضوع کاهش خرید یا عدم‌تحویل شیر خام از دامداران را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر تمامی شیرهای تولیدی دامداران دریافت و تبدیل به فرآورده های خام دامی می شود‌.
 
باکری با بیان اینکه قیمت خرید شیرخام از دامداران‌کاهش نداشته است، گفت: هم اکنون هر کیلو شیرخام با نرخ ۲ هزار و ۶۵۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان از دامداران خریداری می شود‌.
 
دبیر انجمن صنایع لبنی در توصیه ای به مردم افزود: با توجه به آنکه محصولات لبنی از جمله مواد غذایی است که پایه سلامت انسان را تامین می کند، از این رو به افراد توصیه می شود که بدون نگرانی از کمبود یا افزایش قیمت محصولات مختلف لبنی را مصرف کنند.
 
به گفته وی، با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، کارخانه های لبنی برنامه ای برای افزایش قیمت لبنیات ندارند.
واردات ۴۲ هزار تن کره در سال گذشته
باکری درباره آخرین وضعیت واردات کره گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۰ ماهه سال ۹۸، ۴۲ هزارتن کره وارد کشور شد و از دی ماه به بعد به دلیل بسته بودن سایت گمرک آمار و اطلاعاتی در دسترس نداریم.
 
دبیر انجمن صنایع لبنی نیاز سالیانه کشور به کره را ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: چند سالی است که معاونت امور دام وزارت جهاد اصلاح نژاد دام را آغاز کرده و هم اکنون کارخانه ها در حال نصب ماشین های مدرن هستند که با ادامه این روند در تولید کره خودکفا خواهیم شد.
 
باکری در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات لبنیات تصریح کرد: با توجه به بسته بودن سایت گمرک آماری از میزان صادرات نداریم، اما به سبب شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت ها پیش بینی می شود که صادرات لبنیات در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
 
(یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها