یکشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۰:۲۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۲۵۰۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس شیرینی و شکلات
گفتگو با مدیر عامل شرکت میلان فرآیند

بومی‌سازی امولسیفایرها و استابلایزرهای صنعت شیرینی و شکلات

بصورت مختصر و مفید خدمتتان عرض می‌نمایم که در تلاش هستیم برای تولید امولسیفایرها و استابلایزرهای غذایی در بحث صنعت شیرینی و شکلات به تولیدات داخلی خودمان که کاملا بومی‌سازی شده و بر پایه استفاده از Rawmaterial ایرانی است برسیم،

 

این مطلب را «آترین جمال خانی» عضو هیئت مدیره شرکت میلان فرآیند، مدیریت عامل شرکت میلان فرآیند که عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران و عضو انجمن کنترل کیفیت ایران هست، می‌گوید که در زیر مشروح این گفتگو را با هم می‌خوانیم:

 

مختصری از مجموعه بازرگانی میلان فرآیند آترین بفرمائید؟

شرکت میلان فرآیند حاصل و رویکرد تجربه های علمی دوستان در گذشته صنعت غذا است که با نگاهی دانش‌بنیان و همچنین ارائه خدمات‌دهی بر پایه علم و تجربه به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنعت غذا شکل گرفت. 

ما در دستور کار خود ارائه مشاوره و خدمت‌رسانی را از مرحله واردات و تامین مواد‌اولیه غذایی و تجهیزات ازمایشگاهی تا انتهای فرایند و محصول قرار دادیم  و تفکری نوین از تولید محصولاتی با زیر‌ساخت‌های کشور و بومی‌سازی شده موادهای اولیه را در دستور کار خود قرار دادیم.

 

سه سال سابقه کار و بازاری با انبوه رقیب و مواد اولیه آزمون پس داده شده، شما برای بدست آوردن اعتماد صنعت چکار کردید؟

البته باید به عرض برسانم که مجموعه میلان فرآیند آترین نسل سوم یک شرکت در توسعه، بازرگانی، تولید و تامین است. ما در گذشته فعالیت‌هایی در کسب و کارهای وابسته به تولید و صنعت داشته‌ایم. مثل مجموعه‌هایی چون صنعت شیمی، الکترو حرارت تدبیر، ماهان پیشرو صنعت رایان قشم که تمامی مجموعه‌های نامبرده همچنان فعال هستند اما با اضافه‌شدن خود بنده به بدنه اصلی شرکت تصمیم هیئت مدیره برآن شد که مجموعه مستقل از مجموعه‌های فوق در جهت بازرگانی و تامین مواداولیه در صنعت غذا شکل بگیرد. در مورد اعتمادسازی برای مشتری و برندسازی ما تلاش ویژه ای جهت پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت یک پارچه و IMS و ایزوهای مدیریتی کرده‌ایم که بتوانیم با قالب فعالیت بازرگانی اجرایی شود.

حس ارتباط با مشتری و CRM آن برای ما از خود فروش واجب‌تر است که در شعار سازمانی ما « از مزرعه تا سبد خانواده » می باشد قابل لمس است.

 

شما تاکید بر «حفظ زنجیره تامین و پایدار از مزرعه تا سبد خانواده» کردید، ولی نظارت برای تحقق این شعار، چقدر با واقعیت تطابق دارد؟

باید روراست با مشتری خود و شما باشم متاسفانه در شرایط کشور که از هر بعد اقتصادی و سیاسی نگاه می‌کنیم حفظ زنجیره تامین و پایدار یا SSCM یکی از دغدغه‌های  تمامی شرکت‌های بازرگانی و تامین کالا است.

اما در مجموعه تلاش بر این است که بتوانیم محصولات‌مان را بدون وقفه کمتر، ترخیص، توزیع و مدیریت کنیم شاید به خاطر همین حس سازمان  ما به SSCM محدودیت‌هایی برای توسعه و رشد ما و حتی بالابردن گردش مالی به وجود آمده که امیدواریم با استفاده از همکاری و همیاری تیم خوبمان از پس این مشکل در آینده بربیاییم.

 

تجربه موفق‌تان از محصول مورد تایید در سبد خانواده که دستاورد مشارکت شماست را می‌توانید نام ببرید؟

خدمتتان باید عرض کنم که ما اعتقاد داریم که شعار صداقت دادن و مخالف آن عملکردن مجموعه را دچار تخریب و شعارزدگی خواهد کرد. برای همین پاسخ این پرسش را به شما و خوانندگان فهیم اینگونه می‌دهم که ما در کشوری هستیم که شاید بتوانم بگویم 50 تا 60 درصد مواد اولیه ما وابسته به کشورهای چون چین و هند و در مرحله آخر اروپا است و شاید قدرت شرکت ما و همکاران نیز آنقدر در ممیزی کالا بالا نباشد که بتوان خیلی از محصولات را با عنوان درجه یک وارد کرد، اما با توجه به نگاه خود بنده و شرکت نسبت به شرکای تجاری خود حداقل‌ترین سختگیری‌ها و حداکثرترین کیفیت‌های مطلوب را از شرکت‌های تولیدی خارجی خواستار هستیم.

 

چه ایده و ابتکار تازه را برای صنعت شیرینی و شکلات و صنایع غذایی دارید که آماده ارایه آن هستید؟

مژده؛ خبرهای خوبی را به شما عزیزان در سال 1399 تا 1400 در مورد اتفاقات جدید در مجموعه خواهم داد . بصورت مختصر و مفید خدمتتان عرض می‌نمایم که در تلاش هستیم برای تولید امولسیفایرها و استابلایزرهای غذایی در بحث صنعت شیرینی و شکلات به تولیدات داخلی خودمان که کاملا بومی‌سازی شده و بر پایه استفاده از Rawmaterial ایرانی است برسیم واحد R&D ما در تلاش است که بزودی نتیجه کار خود را به صورت نمونه به تمامی شرکت‌های فعال در صنعت ارسال نماید.

 

چگونه اعتماد سازی را برای مشتری هایی که قصد شروع همکاری با شما را دارند، را فراهم می کنید؟

ما به شخصه بر این باور هستیم که نسل جدید و نوین صنعت غذا و دارو و آرایشی و بهداشتی بسیار آگاه تر و هوشمندتر بر پایه مسائل علمی و توسعه خود در حال پیشرفت هستند و قادر هستند با چندین ارزیابی ساده و علمی شریک مقابل خود را بررسی در جهت راستی‌آزمایی و همچنین به وجود آمدن حس اعتمادسازی دوطرفه بررسی نمایند.

از کلمه شریک استفاده می‌کنم چون در عصر جدید تامین‌کننده و تولید‌کننده مشترک‌المنافع بوده و از هم مبرا و جدا نیستند و هر دو همچون شمشیر دو دم هستند.

 

 شرایط کنونی و آینده صنعت شیرینی و شکلات را در صنعت غذا و اقتصاد چگونه ارزیابی می‌کنید؟

واقعیت دلم نمی‌خواهد ناامید و ناباورانه شرایط حال صنعت را ارزیابی کنم اما خوب مستحضر هستید که شرایط صنعت چه شیرینی و شکلات و چه صنایع دیگر حال بسیار خوشی ندارد در اینجا جا دارد از تلاش و همت دوستان و تولیدکنندگان جهت حفظ تشکر ویژه‌ای کرد. متاسفانه تولیدکننده و بازرگان هرکدام هر روز با چالشی جدید و سوء تدبیر مدیریت کلان از واحدهای بالاسر مواجه هستند. البته همه ما برای حفظ صنایع مختلف کشور باید همراه و امیدوار در کنار هم این چرخ‌دنده زنگ‌زده را به حرکت درآوریم . دانش، مطالعه و استفاده از زیر ساخت‌های داخلی و همچنین از اساتید اهل فن در این صنعت می‌تواند دوباره آن را به روزهای شکوهمند گذشته خود و حتی بالاتر ارتقاء و سوق دهد.

 
(یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸) ۰۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها