چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۸۸۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

معامله با روپیه دلیل افزایش واردات ۷۴ درصدی چای از هند/ ثبات قیمت چای برای شب عید

رئیس سازمان چای کشور گفت: دلیل افزایش ۷۴ درصدی واردات چای از هند معامله با روپیه به جای دلار است.

حبیب جهانساز  با بیان اینکه تغییر در میزان واردات چای به کشور اتفاق نیفتاد است، اظهار کرد: تنها تغییر بازار وارداتی چای، تغییر در سهم کشورها است به این معنی که سهم وارداتی چای از برخی کشور کم و از دیگر کشورها مانند هند بیشتر شده است.
 
وی ادامه داد: دلیل این تغییر نیز پذیرش هندی‌ها برای معامله با روپیه به جای دلار است که کار را برای تجار ما راحت‌تر کرده است.
 
جهانساز میزان  نیاز کشور به چای سیاه را سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد که بیشتر آن از طریق واردات تامین می‌شود.
 
وی گفت: به طور کلی ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز چای کشور توسط چایکاران داخلی تامین و مابقی از کشور‌های مختلف جهان وارد می‌شود.
 
جهانساز با یادآوری اینکه تحریم‌ها یکی از دلایل توجه تجار به معامله با سایر ارزها علاوه بر دلار است، افزود: تجار همیشه به دنبال راهکار ساده‌تر و کم هزینه‌تر برای تجارت در شرایط تحریم هستند و معامله با روپیه به جای دلار این امور را میسر کرده است.
 
رئیس سازمان چای کشور درباره قیمت و بازار چای در ایام نوروز، اظهار کرد: با توجه به تامین چای به میزان نیاز از منابع داخلی و خارجی انتظار ثبات قیمت در بازار نوروز را داریم.
 
وی یادآور شد: ضمن اینکه بخشی از چای‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی آماده عرضه خواهد شد که تا حدی می‌تواند منجر به کاهش قیمت نسبی این کالا در بازار شود.
 
به گزارش ایلنا؛ در روزهای اخیر خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت؛ داده‌های منتشر شده از سوی کمیته صنایع چای هند نشان می‌دهد که واردات چای ایران از هند در سال گذشته افزایش یافته و ایران با عبور از روسیه به بزرگ‌ترین خریدار چای هند در جهان تبدیل شده است. براساس این گزارش در سال ۲۰۱۹ واردات چای ایران از هند در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افزایش ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.
(چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها