چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۷:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۸۷۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

چین تعرفه 700 نوع محصول وارداتی از آمریکا را حذف کرد

چین از دوم مارس تعرفه اضافی 700 نوع محصول آمریکا یی را که عمدتا از نوع کشاورزی و انرژی هستند، حذف خواهد کرد و این مصوبه به مدت یکسال اجرایی خواهد شد.

دولت چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که برای واردکنندگان حدود 700 محصول آمریکایی تعرفه‌های اعمال شده را حذف خواهد کرد. این محصولات بیشتر در زمینه‌های کشاورزی و انرژی است. 
بر اساس اعلام کمیته تعرفه گمرکی شورای دولتی ثبت سفارش از دوم ماه مارس انجام خواهد شد که البته نیاز به تأییدیه دارد که به موجب آن حذف تعرفه‌های اعمال شده به مدت یک سال روی کالاهای آمریکایی ادامه خواهد داشت.
این کمیته اعلام کرده هدف از حذف تعرفه‌ها حمایت از شرکت‌ها برای واردات کالا از آمریکا است، اگرچه هنوز ملاحظات جنگ تجاری بین چین و آمریکا تمام نشده است. 
بر اساس این گزارش فهرست کالاهایی که مشمول حذف تعرفه واردات هستند 697 نوع محصول از سویا گرفته تا خوک و گوشت گاو و گاز طبیعی مایع و نفت خام است و همچنین شامل انواع تجهیزات پزشکی و دماسنج پزشکی را شامل می‌شود. 
چین و آمریکا از 14 فوریه تعرفه اضافی را روی بخشی از محصولات وارداتی‌شان از همدیگر حذف کردند و با انجام آن در حقیقت فاز نخست توافق تجاری دو کشور که در ماه دسامبر به امضا رسید به طور رسمی آغاز شد.
پکن 10 درصد تعرفه تنبیهی خود را روی 916 کالای آمریکایی کاهش داد و این تعرفه‌ها به 5 درصد رسیدند و نیز تعرفه‌ها برای 801 محصول به 2.5 درصد کاهش یافت که پیش از این 5 درصد بوده است در دیگر سو واشنگتن تعرفه 120 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را از 15 درصد به 7.5 درصد تقلیل داد.
 
(چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸) ۰۷:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها