سه شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۱۸۵۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بزرگترین سیلوی شرق کشور در استان سمنان افتتاح می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در حال احداث در شهرستان گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

سید حسن میرعماد  ابراز داشت: احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گندم در شهرستان گرمسار طرحی ملی است که اکنون با  ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود برای ذخیره گندم در سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی استان سمنان به لحاظ استقرار آن در محور مواصلاتی شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری ۲ خطه تهران مشهد، همجواری با ۹ استان کشور، داشتن آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ تهران از اهداف و ضرورت‌های توجیه احداث این طرح ملی در استان سمنان است.
 
وی بیان کرد: طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی با تامین اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی و دولت در حال ساخت است و طبق قرار داد، ۸۹.۲ درصد اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک و ۱۰.۸ درصد از سوی دولت تامین می‌شود.
 
میرعماد تصریح کرد: بانک توسعه اسلامی ۱۸.۹۶ میلیون یورو و دولت ۱۹۰ میلیارد ریال برای ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در گرمسار سرمایه‌گذاری کرده است.
 
وی یادآور شد: این سیلو دارای چهار خوشه و کندوهای ۹ عددی به هم چسبیده است و در مجموع این سیلو ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب ، برق و همچنین پنج خط تلفن در دست بهره برداری است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار نقش مهمی در رفع بخش بزرگی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی در کشور را محقق می کند.
 
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان، پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.
(سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها