سه شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۹۱۸۵۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فراورده های روغنی

انتقاد وزارت جهاد از تبلیغ گسترده روغن در رسانه‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در رسانه‌ها برای محصول مضری مانند روغن وارداتی تبلیغ می‌شود امابرای محصولاتی مانند شیر و تخم مرغ این تبلیغات انجام نمی‌شود.

مرتضی رضایی اظهار کرد: نحوه بسته بندی با فرهنگ عامه مصرف‌کنندگان ارتباط دارد و در تدوین این سند باید تمام ارکانی که مرتبط با موضوع هستند، مشارکت می‌کنند.
 
وی افزود: در خصوص تخم مرغ، باید تولید کنندگان آن در تمام رده‌های زنجیره اعم از شرکت‌های بسته بندی، پخش و بازارهای مصرف از اقدامات انجام شده مطلع شوند تا درک کاملی از نحوه بسته بندی وجود داشته باشد.
 
رضایی تاکید کرد: اقدامات مرتبط با فرهنگ عامه دقیق، ظریف و سخت است و به راحتی انجام نخواهد شد، بنابراین تدوین این سند قدم اول محسوب می‌شود.
 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سندهای بسیاری امضا و رونمایی شده که یا پیاده‌سازی نشده و یا مورد اقبال قرار نگرفته است به همین دلیل خواهشمندیم به این رونمایی‌ها اکتفا نکرده و لازم است کارهای اجرایی با جدیت بیشتر پیگیری شود.
 
رضایی با اشاره به اینکه تخم مرغ غذای سودمندی است، تصریح کرد: با وجود تمام این خواص، سرانه مصرف هنوز به حد انتظار نرسیده که دلیل آن عدم فرهنگ‌سازی درست است.
 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه روغن وارداتی هر روز در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، اذعان کرد: این روغن در حالی در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود که برای سلامتی مردم مضر است اما در خصوص شیر و تخم‌مرغ چنین تبليغاتی نداریم که به خاطر ضعف اجرایی و عدم توجه اتحادیه‌ها و بخش‌های تولیدی است و باید در این راستا عزم جدی صورت گیرد.
(سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها