دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۸۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی واگذار شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم واگذاری تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: کیفیت تولید بذر ذرت و کلزای ایران از برخی کشورهای اروپایی بالاتر است.

« عباس کشاورز» در نشست کارگاه آموزشی مشترک ایران و ترکیه در خصوص خصوصی سازی در صنعت بذر که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، اظهارداشت: تولید و تجارت بذر باید به طور کامل به بخش خصوصی سپرده شود.
 
وی با بیان این که در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای خصوصی سازی بذر در کشور انجام شده است افزود: تجارب کشورهای پیشرفته دنیا نشان داده که بخش خصوصی در تولید و تجارت بذر بسیار موفق تر عمل کرده است.
 
کشاورز با اشاره به اینکه ایران اقلیم مناسبی برای تولید بذر دارد، تصریح کرد: امروز تولید بذر گندم و جو از سوی بخش خصوصی پیشرفت خوبی داشته و حتی بذر جدید را معرفی کرده اند.
 
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید موانع حضور بخش خصوصی در تولید و تجارت و صادرات بذر برطرف شود گفت: به طور قطع این اقدام به نفع دولت و بخش کشاورزی کشور است.
 
کشاورز گفت: لازم است توان مالی و سرمایه تولیدکنندگان بذر تقویت و از آنان حمایت شود.
 
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: عضویت و استفاده از تجارب مجامع علمی و جهانی بذر می تواند ما را در نقشه راه سپردن تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی بسیار کمک کند.
(دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها