دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۸۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

انهدام کالاهای قاچاق بیوتروریستی پس از 3 سال

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران گفت:‌ برخی کالاهای قاچاق جنبه بیوتروریستی داشته که پرونده آنها مروبط به سال 95 است و تا زمانی که حکم قضایی برای معدوم سازی کالاها صادر نشود نمی‌توانیم نسبت به امحای آ‌نها اقدام کنیم.

برومند میرزایی‌پور در حاشیه برنامه انهدام کالاهای سلامت محور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز 400 تن کالای سلامت محور که توزیع آن برای سلامت جامعه مضر شناخته شده است معدوم شد، اظهار داشت: امروز 400 تن کالا به ارزش 19 میلیارد ریال که توسط معاونت غذا و داروی علوم پزشکی ایران مضر شناخته شده با حضور نمایندگان دادستانی و سایر مراجع ذیربط امحاء شد.
مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به اینکه این دهمین مورد امحاء است و تاکنون هزار و 970 تن کالا به ارزش 230 میلیارد ریال کالا انهدام شده است، بیان داشت: عمده این کالاها تاریخ انقضا گذشته است. بخشی دیگر از این کالاها هم جنبه بیوتروریستی تشخیص داده شدند به همین دلیل نسبت به معدوم سازی آنها اقدام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تشکیل پرونده برای انهدام برخی از این کالاها به سال 95 برمی‌گردد، اظهار کرد: تا زمانی که حکم قضایی برای معدوم سازی کالاها صادر نشود نمی‌توانیم نسبت به امحای آ‌نها اقدام کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیوتروریستی بودن این کالاها از طریق چه نهادی شناخته شده و کدام یک از این کالا احتمال بیوتروریستی دارد، گفت: این احتمال وجود دارد که دشمنان برخی از کالاها را آلوده و به بازار ایران ارسال کنند و از آنجایی که احتمال بیوتروریستی بودن تعدادی از این کالاها وجود داشت در برنامه انهدام و معدوم سازی قرار گرفتند که البته بیشتر مواد دخانی در معرض تهدید بیوتروریست قرار دارند.
میرزایی‌پور تاکید کرد: تمام کالاهایی که امروز معدوم می‌شوند وارداتی هستند و از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند.
 
(دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸) ۱۴:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها