دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۸۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۷۰۰۰ تن میوه شب عید آماده توزیع است/ ۷ نمایشگاه بهاره با تخفیف حداقل ۵ درصدی برگزار خواهد شد

رئیس سازمان صمت استان تهران اظهار داشت: از اول اسفند ماه طرح نظارتی ویژه نوروز 99 آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین سال آینده به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. براساس این طرح، تمام مبادی تامین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع مورد بازرسی قرار خواهند گرفت تا از هرگونه احتکار و تجمع کالا جلوگیری شود.

صبح امروز یدالله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران در خصوص بازار شب عید و نمایشگاه‌های بهاره در نشست خبری توضیحاتی ارائه کرد.
صادقی گفت: نمایشگاه‌های بهاره امسال از 14 تا 23 اسفند ماه برگزار می‌شوند و کالاهای اساسی با قیمت مصوب به مردم عرضه خواهد شد. ضمن آنکه برای برخی از کالاها تخفیفاتی نیز لحاظ شده است. به طور مثال در بخش لبنیات حداکثر 5 درصد و پوشاک، کیف و کفش حداقل 15 درصد تخفیف داده خواهد شد.
وی ادامه داد: در شهر تهران 8 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها نیز به تناسب جمعیت، حداقل یک نمایشگاه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه‌ها علاوه بر کالاهای متفاوت، کالاهای اساسی همچون شکر، برنج، روغن نباتی و محصولات شوینده و بهداشتی عرضه خواهد شد.
رئیس سازمان صمت ادامه داد: این نمایشگاه در شهر آفتاب، مجتمع گوشت، فرهنگسرای خاوران، بوستان گفت‌وگو، مصلای امام خمینی (ره)، پارک ارم و بوستان ولایت برگزار خواهد شد. در همین راستا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مانند هر سال جشنواره نوروزی خواهند داشت و اقلام خود را با تخفیفات ویژه آغاز خواهند کرد.
صادقی در خصوص بازرسی و نظارت برروی عرضه‌کنندگان کالاها گفت: از اول اسفند ماه طرح نظارتی ویژه نوروز 99 آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین سال آینده به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. براساس این طرح، تمام مبادی تامین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع مورد بازرسی قرار خواهند گرفت تا از هرگونه احتکار و تجمع کالا جلوگیری شود. ضمن آنکه همزمان تمام عمده‌فروشی‌ها نیز تحت نظارت خواهند بود تا به لحاظ کمیتی و کیفیتی و قیمت مصوب تخلفی صورت نگیرد.
صادقی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایت خود را به سامانه 124 و سایت 124.ir که به صورت 24 ساعته فعال است، اعلام کنند.
وی درخصوص تخفیف‌های مصوب برای کالاهای مختلف گفت: مقرر شده که نزدیک به 3000 واحد صنفی فعال در حوزه کیف و کفش و پوشاک فروش فوق‌العاده داشته باشند و این واحدها، کالاهای خود را با تخفیف حداقلی 5 درصد به مشتریان عرضه خواهند کرد که به زودی فهرست این واحدها اطلاع‌رسانی خواهند شد. براساس قانون نظام صنفی هر واحدی که اقدام به فرو فوق‌العاده می‌کند باید دو قیمت قبل و بعد تحویل خود را باید در معرض دید بیننده بگذارد.
رئیس سازمان صمت استان تهران در خصوص طرح تنظیم بازار میوه شب عید گفت: 4000 تن پرتقال و 3000 تن سیب برای استان تهران ذخیره‌سازی شده است که 60 درصد از پرتقال‌ها از استان مازندران وارد شده و آماده عرضه است. همچنین 3000 تن سیب از دماوند وارد و در سردخانه‌های تهران دپو شده است. بر همین اساس قیمت این دو محصول در دهه سوم اسفند ماه که زمان توزیع است، اعلام خواهد شد. ممکن است دولت قیمت این دو محصول را پایین‌تر از قیمت تمام شده اعلام کند که این امر به جهت رفاه حال همشهریان تهران است.
 
(دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸) ۱۲:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها