شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۷۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

گلِ «روز مادر» شاخه‌ای چند؟

شاخه گل، وجه مشترک تمام مناسبت‌هایی است که در تقویم به هم گره خورده است؛ این روزها، ناز «گل فروشان» برای عرضه محصولاتشان جای اصرارهای روزهای سابق را گرفته است.

«چه خبره شاخه‌ای ۳۵ تومن؟»، «مگه سر گردنه‌ست؟» اینها صدای نارضایتی مشتریانی است که اگرچه با چشم خود شاهد بالا رفتن قیمت گل‌ هستند اما چاره‌ای هم پیش پای خود نمی‌بینند و در نهایت به غرولند کردن سر فروشندگان اکتفا می‌کنند.
اما قیمت شاخه گل در این روزها چقدر است؟ رییس اتحادیه فروشندگان گل گفت: در روزهای اخیر از یک طرف شاهد کاهش عرضه گل به دلیل سرمازدگی هستیم و از طرف دیگر شاهد افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌هایی از جمله روز مادر؛ این شرایط موجب شد قیمت گل تا حدودی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: قیمت شاخه گل رز در گلفروشی‌ها حدود ۱۵ تا 25 هزار تومان است و برخی گلفروشی‌ها نیز هر شاخه را ۳۰ هزار تومان می‌فروشند.
به گفته شاهرخی اگر فروشنده‌ای گل رز را بالاتر از نرخ مصوب (تا سقف ۲۵ هزار تومان) عرضه کند تخلف است.
وی درباره قیمت سایر گلها گفت: گل داوودی شاخه‌ای ۲۰ هزار تومان، میخک شاخه‌ای ۲۰ هزار تومان، مریم شاخه‌ای ۱۵ هزار تومان و لیلیوم شاخه‌ای ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان در گلفروشی‌ها عرضه می‌شود.
به گفته رییس اتحادیه فروشندگان گل، قیمت این محصول در روزهای آینده و با مناسب شدن شرایط آب و هوا به وضعیت عادی باز می‌گردد و این قیمت‌ها مختص به چند روز پیش رو است.
وی درباره آمار گل‌های خراب شده به دلیل سرمای هوا گفت: هنوز آماری اعلام نشده است اما در روزهای اخیر حتی گل‌هایی که با اتوبوس‌ها از طرف دزفول به سمت تهران آمده بودند را سرما زده و برگ‌های مریم را سیاه کرده بود؛ گفته شده که دمای هوای منفی ۱۲ درجه در جاده همدان باعث خرابی آنها بوده است.
 
(شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸) ۱۲:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها