پنج شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۷۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۵ میلیون کیلوگرم عصاره و اسانس در ۹ ماهه امسال صادر شد

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت فرآوری گیاهان دارویی در کشور، گفت: در ۹ ماهه سال جاری، حدود ۵ میلیون کیلوگرم عصاره و اسانس به خارج از کشور صادر شده است.

حسین زینلی بر ضرورت فرآوری گیاهان دارویی برای ارزش افزوده بیشتر تأکید کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری، حدود ۵ میلیون کیلوگرم عصاره و اسانس به خارج از کشور صادر کرده‌ایم و ارز آن نیز به کشور بازگشته و تحویل بانک مرکزی شده است.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فرآوری گیاهان دارویی در کشور، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در دو سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ فرآورده دارویی، طب سنتی و داروی طبیعی در کشور ایجاد کرده‌ایم. طبق آمار، بیش از صادرات گیاهان دارویی‌، واردات محصولات به‌صورت خام داشتیم؛ محصولاتی مانند دارچین، جنسینگ و … از خارج از کشور وارد ایران شده و در محصولات دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فرآوری گل محمدی در ایران‌، گفت: قیمت هر کیلو اسانس گل محمدی در بازارهای جهانی ۵۵۰۰ تا ۱۲ هزار یورو است که این امر خود نشان می‌دهد در صورت فرآوری این گیاه دارویی چه میزان ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد.
او با بیان اینکه ایران مقام اول را در سطح کشت گل محمدی دارد، گفت: به‌طور متوسط سالانه حدود ۸۷۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم اسانس در کشور تولید می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان میزان آن را به بیش از رقم ذکر شده افزایش داد.
زینلی همچنین درباره بازگشت ارز صادرکنندگان گیاهان دارویی به کشور گفت: صادرکنندگان امسال به تمامی تعهدات خود عمل کرده‌اند.
 
(پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها