چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۷۲۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

2 هدف دولت ایران از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

یک تحلیل گر نوشته است، دولت ایران با 2 هدف سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را دنبال می کند، که بالا بردن عدد رشد اقتصادی، که بخش کشاورزی در آن تاثیر قابل توجهی دارد از آن جمله است.

تحقیق درباره بازار کسب و کار کشاورزی ایران نشان می‌دهد که رقابت در این بازار سال به سال با شدت بیشتری ادامه می‌یابد. ظهور نرم‌افزارهای کاربردی و توسعه عرضه محصولات این رقابت را تشدید کرده است. 
گزارش تحلیلی درباره سناریوهای رشد و چشم‌انداز بازار کسب و کار کشاورزی ایران در محدوده سال‌های 2016 تا 2026 از جمع‌آوری اطلاعات آماری درآمدها از بازار خرید و همچنین تولید محصولات کشاورزی و آمارهای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی در این چشم‌انداز بدست آمده است.
بر اساس این گزارش، کسب و کار کشاورزی در جهان خود را برای ثبت رشد 2.8 درصدی آماده می‌کند. این رشد با مدرن سازی فعالیت‌های کشاورزی، انجام برنامه‌های نوآوری و دیگر برنامه‌های حمایت‌کننده از سوی کشورها روز به روز تقویت شده است. در این میان شرکت‌های کشاورزی ایران و سرمایه‌گذاران بیش از پیش به سمت زنجیره ارزش، سرمایه‌گذاری روی غذا و زنجیره محصولات کشاورزی کار می‌کنند.
تولیدکنندگان داخلی بخش کشاورزی، خرده‌فروشان، کشاورزان، فرآوری‌کنندگان غذا، تولیدکنندگان غذا و خرده‌فروشی محصولات غذایی به سرعت با چشم‌انداز مثبتی که در این بازار وجود دارد در کنار زنجیره ارزش رشد می‌کنند. 
علاوه بر این شرکت‌های ایرانی با هدف هم‌افزایی سهم خود را از بازار کشاورزی ایران و افزایش درآمد در صدد فعالیت بیشتر در این حوزه هستند.
دولت ایران سرمایه‌ گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه با دو هدف افزایش امنیت غذایی و رشد اقتصادی کشور تشویق می کند زیرا می داند که بخش کشاورزی بالا بردن عدد رشد اقتصادی موثر است.
تأکید بر فعالیت‌های بخش کشاورزی با انجام اقدامات و فعالیت‌های کشاورزی مناسب، آمارهای کشاورزی و همچنین کار روی نرم‌افزار کاربردی کشاورزی انجام می‌شود. 
به عنوان مثال برای تضمین محصولات لبنی بسیاری از رقبای بازار، نظر و استراتژی‌ مشتری‌ها را می‌پذیرند و انعطاف زیادی در قیمت دارند و سعی می‌کنند کانال‌های توزیع را افزایش دهند تا مشتری از آنها راضی باشد. 
شرکت‌های ایرانی در بین رشد درآمدزایی که در حوزه فعالیت‌های کشاورزی دارند روی مدیریت برتر مزرعه نیز کار می‌کنند و در کنار این هدف سعی می‌کنند با قیمت‌های منصفانه تری هم به جامعه هدف بفروشند تا در بین رقبا پیروز باشند. 
بازار کسب و کار کشاورزی ایران سهم و چشم‌انداز فرصت‌های رشد 2020 تا 2026، تحلیل جامعی را از فعالیت‌های اقتصادی این کشور عرضه می‌کند که در این گزارش بازار فعالیت‌های کشاورزی، موانع، فرصت‌های رشد در آن بررسی شده است. 
بازار فعالیت‌های کشاورزی ایران با 5 بازار رقیب در منطقه سنجیده شده است. فعالیت‌های کشاورزی جهانی آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین برای درک درستی از وضعیت بازار کشاورزی ایران مقایسه شده‌اند. 
جمعیت ایران و چشم‌انداز اقتصادی در این گزارش لحاظ شده و چشم‌اندازهای اقتصاد کلان که فعالیت‌های کشاورزی آینده ایران را شکل می ‌دهند، پرداخته شده است. 
کسب و کار کشاورزی در ایران که مبتنی بر فعالیت های اقتصادی در این حوزه است در حقیقت موتور محرک بخش کشاورزی محسوب می شود، سرمایه گذاری روی کارخانه ها و صنایع و ماشین آلات ارزش افزوده ای به تولید می دهد که هم سود بیشتری نصیب تولید کننده شده و هم اینکه محصول با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده می رسد.
 
(چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸) ۱۶:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها