شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۶۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

ارسال یک هزارو ۳۹۳ تن آرد به سه استان سیل زده جنوبی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، اعلام کرد: تاکنون حدود دو هزار تن علوفه دامی، یک هزار و ۳۹۳ تن آرد، ۵۰ تن گوشت، ۶ هزار و ۱۸۰ تخته پتو و زیرانداز، ۹ هزار و ۵۵ بسته غذایی و صدها قلم کالای مصرفی در مناطق سیل زده سه استان سیل زده تامین و توزیع شده است.

« سید محمد موسوی » درباره اقدام های وزارت جهاد کشاورزی در سه استان سیل زده جنوبی کشور شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان افزود: اعزام ۶۳ اکیپ دامپزشکی، جابجایی موقت ۲۱ هزار راس دام، دفن بهداشتی چهار هزار و ۲۵۳ راس دام و ۱۷ هزار و ۴۳۰  قطعه طیور، واکسیناسیون ۲۳۰ هزار راس، توزیع ۳۲ هزار دز واکسن و سمپاشی و ضدعفونی ۱۱۳ هزار متر مربع اماکن دامی از دیگر فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی در سه استان سیل زده سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان محسوب می شود.
وی، تامین بذر به منظور کشت مجدد دو هزار هکتار کلزا و جو، تخلیه آب از سطح حدود هزار هکتار از اراضی کشاورزی، بازسازی ۵۹ کیلومتر جاده های بین مزارع، ۴۰ کیلومتر انتقال آب با لوله و احداث ۲۲ کیلومتر سیل بند را بخشی دیگری از اقدام های وزارت جها کشاورزی در این سه استان، اعلام کرد.
پرداخت ۱۷.۹ هزار میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، گفت: امسال تا ۱۴ بهمن ماه، مبلغ ۱۷ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال غرامت سیل فروردین ماه ۹۸ در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان‌های سیل‌زده پرداخت شده است.
موسوی درباره اجرای مصوبه های دولت به منظور پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از سازمان های جهاد کشاورزی استان های خسارت دیده از سیل تا ۱۴ بهمن ماه امسال، از تعداد ۲۵۶ هزار و ۹۶۴ پرونده به مبلغ ۱۵ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال در کمیته های تخصصی شهرستان های استان های خسارت دیده از سیل پس از بازدید میدانی، بررسی و تایید شد و تعداد ۲۳۴ هزار و ۶۸۷ پرونده به مبلغ ۱۱ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال ضمن تصویب در کارگروه استانی به مرحله پرداخت رسیده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی،  تصریح کرد: مبلغ ۹ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال از رقم مزبور برای ۲۱۲ هزار و ۳۷۰  پرونده به حساب خسارت دیدگان واریز شده است.
موسوی درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، افزود: تاکنون، تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۶۴ پرونده به مبلغ ۱۴ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال بوسیله سازمان جهاد کشاورزی استان های خسارت دیده از سیل به بانک های عامل معرفی و تعداد ۷۵ هزار و ۷۴۹  پرونده به مبلغ هشت هزار و ۳  میلیارد ریال به خسارت دیدگان پرداخت شده است.
 
(شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸) ۱۴:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها