شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۶۲۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سیستان و بلوچستان دارای بالاترین تراکم پرورش شتر مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر سیستان با۸واحد شتر مرغ بالاترین تراکم پرورش شتر مرغ را داراست.

محمدرضا بندانی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و از طرفی علاقمندی افراد به پرورش شترمرغ، در مرکز و جنوب استان نیز این صنعت در حال گسترش و توسعه است به طوری که بالغ بر ۴۰نفر جهت احداث جایگاه پرورش شتر مرغ گوشتی و مولد به مدیریت امور اراضی معرفی شده اند.
 
وی در ادامه بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز در راستای در راستای پرورش، توسعه و تکمیل زنجیره پرورش شتر مرغ ۴ پروژه در همین راستا به بهره‌برداری رسید.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر تعداد3 واحدپرورش شتر مرغ توام صنعتی با ظرفیت اسمی ۷۵قطعه مولد و۱۱۰۰قطعه پرواری وتعداد ۸واحد پرورش شتر مرغ گوشتی صنعتی با ظرفیت اسمی 2 هزار و 450 قطعه و تعداد ۷واحد پرورش توام به صورت سنتی با ظرفیت ۸۴۰قطعه متعلق به بخش خصوصی و موسسات دولتی در حال فعالیت هستند.
 
بندانی در همین رابطه اضافه کرد: در این واحدها سالیانه ۱۶۰تن گوشت شتر مرغ و ۴هزار قطعه جوجه تولید می‌شود.
 
وی افزود : به منظور گسترش وتوسعه پرورش شتر مرغ در استان طرح توسعه وتکمیل زنجیره تولید و پرورش شتر مرغ در استان در قالب برنامه ۴ساله تدوین که عملیات اجرایی طرح از سال ۹۷شروع شده که تاکنون تعداد۱۲واحد جایگاه سنتی شتر مرغ گوشتی۵۰قطعه ای وتعداد۳واحد جایگاه سنتی شتر مرغ مولد ۱۰قطعه ای به صورت مشارکتی احداث گردیده و تعداد ۷واحد جایگاه مولد۱۰قطعه ای در حال پیگیری احداث است .
 
(شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها