سه شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۳:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

" زردبند " تولیدکننده انواع اسانس خوراکی از جمله فعالترین شرکت ها در عرصه کشاورزی و دارویی

با آغاز فعالیت شرکت دارویی زردبند، واحد تحقیقات کشاورزی، به عنوان اولین و اصلی ترین سنگ بنای این فعالیت شکل گرفته و با انتخاب سایتی بعنوان مزرعه تحقیقاتی در روستای زردبند واقع در شمال شرق تهران اقدام به کشت آزمایشی ارقام مختلف گیاهان دارویی نمود.

شرکت دارویی زردبند از سال 1372، با هدف تولید و فرآوری گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز نموده هم اکنون با توسعه فعالیت و متناسب با نیاز شرکت، این واحد تامین کننده گیاهان دارویی به عنوان ماده اولیه تولید فرآورده های گیاهی بوده که دامنه فعالیت خود را در چهار بخش اصلی زیر گسترش داده است.

بخش اول، مزرعه تحقیقاتی: در این مزرعه که باغ گیاه شناسی شرکت محسوب می گردد، انواع بذور اصلاح شده و ارقام زراعی گیاهان دارویی تحت کشت آزمایشی قرار می گیرند و بدین ترتیب علاوه بر تکثیر این ارقام با حفظ صفات ژنتیکی اصلاحی آنها، به تحقیق در خصوص مراحل رشد و نمو گیاه پرداخته و با شناخت خصوصیات اکولوژیکی، مرفولوژیکی، فیزیولوژیکی و ادافیکی آنها، اقلیم مناسب جهت کشت هر یک در کشور مورد شناسایی قرار می گیرد.
بخش دوم، کشتهای نیمه صنعتی: بر اساس نتایج حاصل از کشتهای آزمایشی و به منظور تهیه مواد اولیه خام گیاهی جهت مصارف واحد تولید، کشت نیمه صنعتی در مساحت های 5/0 تا 2 هکتاری در سایت شرکت واقع در شهرستان یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود. از جمله اهداف این مرحله از کشت، بررسی روشهای مناسب و تکنیکهای به زارعی جهت افزایش عملکرد کمی و کیفی گیاه و نیز بررسی هزینه های مربوطه، از مرحله کاشت تا خشک کردن و بسته بندی است.
بخش سوم، کشتهای پیمانکاری: تجارب و اطلاعات حاصل از مراحل قبل این امکان را فراهم مینماید تا با توجه به نیاز شرکت نسبت به عقد قرارداد کشت و تولید این گیاهان با کشاورزان علاقمند و پیشرو در مناطق مختلف کشور اقدام گردد. در قالب این قراردادها اطلاعات و تجربیات لازم جهت کشت گیاهان در اختیار کشاورز قرار گرفته و محصول تولیدی مطابق با استانداردهای کیفی مندرج در متن قرارداد خریداری میگردد. از جمله اهداف این فعالیت علاوه بر تولید، ترویج کشت گیاهان دارویی بعنوان کشتهای جایگزین یا مکمل در بین کشاورزان می باشد.
و نهایتاً بخش دیگر فعالیت این واحد شامل مطالعات و تحقیقات صحرایی بر روی فلور گیاهی ایران و  شناسایی گونه ها و ژرم پلاسمهای دارویی ارزشمند کشور در مناطق مختلف و تلاش در راستای اهلی نمودن، تکثیر و معرفی ارزش و جایگاه واقعی آنها میباشد. این فعالیت با همکاری کارشناسان صاحب نام بین المللی صورت می پذیرد و حاصل آن مقالات متعددی است که در محافل علمی ارائه می گردد.

کلیه فعالیتهای صورت گرفته اعم از تکثیر، کشت انبوه و مهار آفات و بیماری ها در بخش های یاد شده، زیر نظر متخصصین مجرب این شرکت و با بهره گیری از اصول کشت ارگانیک و رعایت اصول زیست محیطی، همسو با کشاورزی پایدار انجام می گیرد.
در این رابطه انتشار بالغ بر 20 مقاله داخلی و 30 مقاله خارجی در مجلات معتبر، حاصل فعالیت علمی شرکت زردبند در معرفی دستاوردهای شرکت و خصوصاً تنوع گیاهی کشور عزیزمان به محافل بین المللی بوده است.

برای اطلاع از لیست گیاهان تولیدی این شرکت و هرگونه اطلاعات تکمیلی به سایت www.zardband.com مراجعه نموده و یا با شماره ها زیر تماس حاصل فرمایید .

 22865133، 22865132، 22866651

(سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها