پنج شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۵۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کمبودی در زمینه نهاده‌های کشاورزی وجود ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه هیچ‌ گونه کمبودی در نهاده‌های کشاورزی، سموم و بذر در بخش کشاورزی وجود ندارد، گفت: برنامه تدوین الگوی کشت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است.

محمدرضا طلایی امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های بخش کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عمده محصولات مصرفی ما در بخش کشاورزی از خارج کشور وارد می‌شد، اما امروز علی‌رغم تمامی مشکلات و تحریم‌ها عمده محصولات کشاورزی را در کشور تولید می‌کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در نهاده‌های کشاورزی، سموم، بذر در بخش کشاورزی وجود ندارد، اظهار کرد: امروز افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی نیازمند دانش جدید است و این دانش در کشور وجود دارد که باید به مرحله اجرا برسد.
وی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه الگوی کشت در کشور، خاطرنشان کرد: این تکلیف از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی محول شد؛ در صورت تصویب این برنامه، الگوی کشت در کشور اجرایی می‌شود.
طلایی با بیان اینکه آب، خاک و اقلیم سرمایه اصلی چهارمحال و بختیاری است، افزود: امروز در سراسر کشور پروژه‌های بسیاری با اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی افتتاح می‌شود؛ وزارت جهادکشاورزی آمادگی تسریع در صدور مجوزات در بخش کشاورزی را دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بسیاری از مجوزات و استعلامات غیرضروری در بخش کشاورزی حذف شده است؛ وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد فرآیندهای دست و پاگیر که برای بهره‌برداران این بخش مشکل ایجاد می‌کند را در جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت حل کند.
وی از اجرای طرح شایسته‌سالاری در وزارت جهاد کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن خبر داد و گفت: ۴ هزار نفر از کارکنان در همین راستا مورد ارزیابی قرار گرفتند و امتیازبندی شدند.
طلایی در پایان با اشاره به حمایت دولت از محصولات فناورانه در بخش کشاورزی، افزود: دولت برای تسریع در صدور مجوزات و اعطای تسهیلات بانکی آمادگی دارد، زیرا امروز نیاز اصلی ما تهیه ریزمغذی‌ها برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.
در پایان این مراسم از ۳۴ نمونه ملی و استانی در بخش کشاورزی تجلیل شد.
 
(پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸) ۱۵:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها