چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۱۵۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
ایرنا
سرویس فرآورده های لبنی

پیش بینی صادرات یک میلیون تن لبنیات تا پایان سال

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد که صادرات یک‌ میلیون تن محصولات لبنی بر پایه شیر تا پایان سال جاری در کشور تحقق پیدا کند.

مرتضی رضایی عصر سه شنبه در حاشیه نشستی با مدیران جهاد کشاورزی استان یزد افزود: سالانه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن  شیرخام  در ایران تولید و پیش بینی می شود که این مقدار به ۱۱ میلون تن برسد.
 
به گفته وی  همچنین امسال بیش از ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار داخلی صادر شده که این اقدام برای حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه سالانه ۸۷۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد:  همچنین سالانه افزون بر یک میلیون تن تخم مرغ و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود.
 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰  تن گوشت مرغ از مرغداران کشور خریداری می شود.
 
رضایی خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار در  بهمن ماه افزون ۱۳۴ میلیون قطعه جوجه ریزی برای تولید گوشت مرغ صورت می گیرد در حالیکه در بهمن پارسال ۱۲۲ میلیون قطعه  جوجه ریزی شده  بود بنابراین در شب عید شاهد ۱۲ درصد افزایش تولید گوشت مرغ در کشور خواهیم بود.
 
وی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بار تمام قیمت محصولات دامی در شرایط طبیعی قرار دارد،  قیمت ها خیلی افزایش یا خیلی افت نکرده است  که به ضرر تولید کننده باشد.
 
وی افزود: تصمیماتی در کارگروه تنظیم بازار گرفته شد در صورتی که قیمت دام زنده گوساله پرواری کمتر از هر کیلوگرم ۲۷۰ هزار ریال باشد، شرکت پشتیبانی امور دام به ‌صورت توافقی با دامداران وارد مذاکره و تولید مازاد را خریداری کند تا از ضرر و زیان دامداران جلوگیری شود.
 
رضایی اضافه کرد:در زمان حاضر در تمام زمینه‌های تولید و تأمین محصولات دامی نظیر شیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز شرایط کشور در وضعیت ایده‌آل و مطلوبی قرار دارد.
 
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: باید در مباحث اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف ‌کنندگان مورد حمایت قرار گیرند تا رونق و تداوم تولید اتفاق بیفتد.
 
 رضایی امروز به یزد سفر کرد و با حضور وی ۷۵ طرح در بخش کشاورزی استان همزمان به بهره برداری رسید و این طرح ها با ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری و  ایجاد اشتغال برای ۴۸۹ نفر افتتاح شد.
(چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸) ۱۴:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها