چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۹۱۵۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

در نمایشگاه‌های دنیا چه می‌گذرد؟

اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی وضعیت صنعت نمایشگاهی جهان در سال ۲۰۱۸ پرداخته، صنعتی که در طول یک سال ۱۹۸ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی به وجود آورده است.

ارزیابی‌ها از وضعیت صنعت نمایشگاهی جهان در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که در این سال در سطح جهان حدودا ۳۲ هزار نمایشگاه با هدف عرضه آثار اقتصادی برگزار شده که به شکل مستقیم و غیر مستقیم، ۳.۲ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.
 
همچنین در این سال، مجموع تولید ناخالص داخلی ۱۶۷ میلیارد یورو معادل ۱۹۸ میلیارد دلار و مجموع ستانده درآمدی ۲۷۵ میلیارد یورو معادل ۳۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به این ترتیب این صنعت ۶۱ درصد تولید ارزش افزوده داشته است.
 
برآوردها نشان می‌دهد که در این سال ۳۰۳ میلیون بازدیدکننده در بیش از ۱۸۰ کشور جهان در نمایشگاه‌ها حاضر شده‌اند و مجموع هزینه‌های مستقیم این بازدیدکنندگان در نمایشگاه‌های سال ۲۰۱۸، ۱۱۶ میلیارد یورو یا ۱۳۷ میلیارد دلار بوده است.
 
ارزیابی مخارج مستقیم در میان مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد که بالاترین سهم با ۴۴ درصد به آمریکای شمالی اختصاص یافته و پس از آن اروپا با ۳۴ درصد، آسیا و اقیانوسیه با ۱۹ درصد و آمریکای جنوبی و مرکزی با دو درصد قرار گرفته‌اند.
 
نمایشگاه‌ها در سال ۲۰۱۸، پنج اولویت اصلی را در مسیر توسعه پایدار دنبال کرده‌اند که آشکارسازی منافع صرفه‌جویی در انرژی، درج الزامات زیست محیطی در قراردادها، کاهش ضایعات و تلفات منابع، اولویت‌بندی تامین کنندگان محلی و گسترش آگاهی در مورد اهداف توسعه پایدار؛ اصلی‌ترین این اهداف بوده‌اند.
 
بررسی زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه در کشورهای آفریقا و خاورمیانه نیز نشان می‌دهد که پس از آفریقای جنوبی با ۲۳۰ هزار متر مربع و امارات متحده عربی با ۲۱۶ هزار متر مربع فضا، ایران با فراهم کردن ۱۹۶ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در این زمینه سومین کشور منطقه‌بندی در حوزه نمایشگاه‌ها، به شمار می‌رود.
(چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها