دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۵۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نوسان قیمت جوجه یک روزه در بازار/ قیمت مرغ به ۱۳ هزار تومان رسید

اسد الله نژاد گفت: با توجه به ازدیاد تقاضای جوجه ریزی شب عید قیمت هر قطعه جوجه یک روزه به ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

حمید اسدالله نژاد نائب رئیس انجمن کانون صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تا ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

او قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را ۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی که قیمت مصوب جوجه یک روزه ۲ هزار و ۵۵۰ تومان است و پیش بینی می‌شود که از ۲۰ بهمن به بعد شاهد افت قیمت این محصول در بازار باشیم.

اسدالله نژاد با انتقاد از روند افزایشی قیمت ذرت دامی در بازار گفت: با توجه به کاهش عرضه محصول در بازار قیمت ذرت دامی با نوساناتی در بازار روبرو شده است که با توجه به پیک مصرف این موضوع باید از سوی ستاد تنظیم بازار مدیریت شود تا با مشکل تامین نهاده‌ها رو برو نشویم.

به گفته نائب رئیس انجمن کانون صنفی مرغداران گوشتی وزارت صمت و پشتیبانی امور دام به عنوان متولی امر باید در بازار نهاده‌های دامی ورود کنند تا با کمبود عرضه حباب در بازار ایجاد نشود.
او درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تغییرات ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ را ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده در بازار شاهد باشیم به طوری که در اواسط هفته با افت قیمت و اواخر هفته به دلیل کشش بازار با نوسان قیمت مواجه شویم.

اسدالله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه تمام شده تولید فروش کمتر از این نرخ بیانگر زیان تولید کنندگان است.
قیمت ذرت دامی به ۱ هزار و ۷۵۰ تومان رسید
 
این مقام مسئول نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار ۱ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که قیمت مصوب این محصول ۱ هزار و ۳۵۰ تومان است.

نائب رئیس انجمن کانون صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه ریزی شب عید وجود ندارد، بیان کرد: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفته که این میزان ۱۰ درصد بیش از نیاز کشور است و به همین خاطر نگرانی مبنی بر کاهش عرضه مرغ در شب عید نداریم.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار بود واحد‌های تولید کننده با حواله اتحادیه سراسری مرغداران از واحد‌های مرغ مادر جوجه یک روزه را به نرخ مصوب تهیه کنند که این مصوبه به سبب نبود زیر ساخت‌های لازم اجرا نشد.


(دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸) ۲۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها