دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۵۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تولید می ‌شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: وضعیت امنیت غذایی کشور بسیار خوب است و بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، وضعیت امنیت غذایی کشور را وضعیتی خوب توصیف و اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود که این عدد قابل قبولی است و با تلاش‌هایی که در حال انجام است، تا چند سال آینده این عدد افزایش خواهد یافت.
کشاورز، وضعیت تأمین کالاهای کشاورزی را نیز بسیار خوب دانست و اضافه کرد: قیمت‌ کالاهای کشاورزی مانند مرغ و گوشت نسبت به سال گذشته مناسب‌تر بوده و وضعیت بازار آرام‌تر، فراوان‌تر و دسترس‌تر است و باید از تولیدکنندگان تشکر کنیم که در تامین ارزاق مورد نیاز مردم کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی امسال خیلی خوب بوده و سبب شده تا تولید محصولات کشاورزی خوب باشد، افزود: وضعیت مزارع خوب و سبز است؛ خوشبختانه وضعیت بذر امسال عالی بود و بذر مازاد در کشور وجود داشت و هیچ کشاورزی گله‌ای در مورد دسترسی به بذر نداشته است.
کشاورز ادامه داد: در سفرهایی که به استان ها و شهرستان های مختلف کشور داشتم، خوشبختانه وضعیت مزارع سبز و مطلوب است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پس از چندین سال خشکسالی در منطقه زابل که شامل ۵ شهرستان است، امسال آب فراوان شده و کشاورزان توانستند کشت پاییزه خوبی در این منطقه داشته باشند.
وی گفت: سیل که سبب خسارت در برخی از مناطق شده است در برخی مناطق دیگر باعث شد تا تولید برنج بسیار خوبی را در کشور داشته باشیم.
کشاورز، وضعیت تولید محصولات کشاورزی در کشور را خوب توصیف کرد و افزود: وضعیت میوه، گوشت و سایر محصولات کشاورزی در کشور خوب است و کشاورزان برای تولید بیشتر سخت در تلاش هستند و ما نیز برای استمرار کشت همه نهاده‌ها را پیش از بیش تدارک دیده‌ایم.


(دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸) ۱۶:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها