دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۱۵۳۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس شیرینی و شکلات

نرخ مصوب شکر تغییر نکرده است/ قیمت هر کیلوگرم شکر فله‌ای در بازار 4700 تومان است

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه نرخ مصوب هر کیلوگرم شکر درب کارخانه 4 هزار و 50 تومان است، گفت: قیمت عرضه هر کیلوگرم شکر فله‌ای در بازار همچنان 4700 تومان است.

داود موسوی معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان در جمع خبرنگاران در رابطه با قیمت شکر،‌گفت: شکر یکی از کالاهای اساسی کشور بوده که تاکنون با ارز 4200 وارد کشور می‌شده بنابراین باید دولت نرخ مصوبی را برای آن تعیین می‌کرد.

 معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان با تاکید بر اینکه ذخایر شکر کشور به اندازه کافی است،‌ گفت: علاوه بر واردات تولید داخلی هم روانه بازار می‌شود و بر این اساس هیچ گونه تغییر نرخی بابت تغییر گروه کالایی شکر در اولویت‌بندی‌های ارزی در بازار قابل قبول نیست.

موسوی اظهار داشت:‌در حال حاضر قیمت مصوب شکر درب کارخانه 4هزار و 50 تومان تعیین شده و با توجه به واردات مکفی شکر با ارز 4200 تومانی شکر با قیمت مصوب قبل باید فروخته شود.

وی با بیان اینکه بسته به فله یا بسته بندی بودن شکر عرضه شده در بازار نرخ آن تعیین می‌گردد، بیان داشت: بر این اساس هر کیلوگرم شکر فله در مبادی توزیع 4700 تومان و هر کیلوگرم شکر سفید بسته بندی 5 هزار و 900 تومان است. همچنین نرخ شکر 900 گرمی 5400 تومان تعیین شده است.

 معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان در ادامه با بیان اینکه آن دسته از کالاهایی که نرخ مصوب ندارند توسط سازمان مورد نظارت قرار می‌گیرند، بیان داشت:بر این اساس در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات نرخ کف و سقف کالا بر اساس نرخ موجود در بازار اعلام می‌شود.

موسوی اظهار داشت: بر این اساس اقلامی که دارای نرخ مصوب هستند نرخ آنها بدون هیچ گونه تغییری در سامانه ثبت شده است و باید با همان نرخ در بازار عرضه شود. در مورد سایر کالاها اگرچه نرخ آنها بر اساس عرضه وتقاضا تعیین می‌شود اما باید نرخ‌های معقولی در بازار مشاهده شود.

وی گفت:‌اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات سامانه شکایت محور است، گفت: مردم می‌توانند شکایت خود را در این سامانه ثبت کنند و در اسرع وقت به نتیجه برسند.

 معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان افزود:‌این سامانه توانایی نظارت گسترده در تمام نقاط کشور را به سازمان حمایت داده است و در صورتی که نوسان قیمت غیرمنتظره‌ای در بازار صورت گیرد بلافاصله مقامات مسئول از این طریق آگاه می‌شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: اولویت‌های کالایی برای نظارت به صورت مرتب در ابتدای هر هفته به گروه‌های بازرسی و نظارت استان‌ها ابلاغ می‌شود تا در کنار نظارت‌هایی که بر سایر گروه‌های کالایی انجام می‌شود اولویت با 5 قلم کالای تعیین شده در ابتدای هر هفته باشد.

(دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها