یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۱۵۰۶
گزارشگر : ۳۵۱۴
ایلنا
سرویس اقتصاد

تبادل ۱۷ هزار میلیارد تومان کالا با طراحی مدل تهاتری صادرات

با عملیاتی شدن مدل تهاتر برای صادرات، بیش از ۱۲ میلیارد دلار تفاهم نامه و ۱.۵ میلیارد دلار قرارداد منعقد شد و ۱۷ هزار میلیارد تومان کالا نیز مورد مبادله و تبادل قرار گرفت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی که یکی از 7 محور برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه بود، اقدامات مهمی از جمله تدوین برنامه های توسعه صادرات به 15 کشور همسایه را انجام داد.

در این راستا دستورالعمل جدید واردات در مقابل صادرات نیز مورد تدوین قرار گرفت و یک مدل تهاتر با هدف کاهش ریسک ها و مشکلات ناشی از تحریم نیز طراحی و عملیاتی شد.

تبادل 17 هزار میلیارد تومان کالا با طراحی مدل تهاتری صادرات

گفتنی است که با عملیاتی شدن مدل یاد شده، بیش از 12 میلیارد دلار تفاهم نامه و 1.5 میلیارد دلار قرارداد منعقد شد و 17 هزار میلیارد تومان کالا نیز مورد مبادله و تبادل قرار گرفت.

همچنین موافقت نامه تجارت ترجیحی میان کشورمان و اوراسیا در آستانه قزاقستان به امضا رسید که فرصت مغتنمی برای صادرکنندگان ایرانی را فراهم آورد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مدت بر روی صادرات به کشورهای عضو اروراسیا در کنار صادرات به 15 کشور همسایه کار کرد و صادرکنندگان و بخش خصوصی را به توجه هر چه بیشتر به این موضوع تشویق کرد.

انعقاد 22 توافقنامه صنعتی و تجاری میان ایران و عراق

در این راستا 22 توافقنامه صنعتی و تجاری با کشور عراق به امضا رسید و تفاهم نامه همکاری بین کشورمان و اقلیم کردستان عراق نیز امضا شد.

در راستای توسعه صادرات به عراق همچنین نمایشگاه دائمی ایران در کشور عراق تاسیس و راه اندازی شد.

از سویی دیگر ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی با مشارکت شرکت آذرماش جمهوری آذربایجان و شرکت خصوصی عقاب جمهوری اسلامی ایران در جنوب باکو در دستور کار قرار گرفت.

(یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها