شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۴۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
میزان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش ۳ هزار تنی تولید چای خشک در سال ۹۸/ پرداخت تسهیلات کم بهره به چایکاران

به گفته رئیس سازمان چای کشور امسال تولید چای خشک در کشور نسبت به سال گذشته با افزایش ۳ هزار تنی روبرو بوده است.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای درخصوص وضعیت تولید چای در سال ۹۸ اظهار کرد: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۰ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: از میزان برگ سبز خریداری شده، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک استحصال شد که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳ هزار تن چای خشک بیشتری تولید شده است.
 
رئیس سازمان چای در رابطه با دلایل افزایش تولید چای بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب از مهم‌ترین دلایلی اند که باعث شدند تولید چای در سال ۹۸ افزایش پیدا کند.
 
جهانساز ادامه داد: سال گذشته طی چند مرحله اقدامات چایکاران در زمینه به‌زراعی باغات و زمین‌ها موجب شد تا سطح زیر کشت و در نهایت تولید چای افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: امسال مطالبات چایکاران به موقع انجام شد و به تبع این موضوع، چایکاران بیشتر به باغات خود رسیدگی و از کود‌های باکیفیت استفاده کردند.
 
رئیس سازمان چای مطرح کرد: هم اکنون نیز باغات در وضعیت مساعدی به سر می‌برند و از اردیبهشت ماه سال آینده برداشت انجام می‌شود.
 
جهانساز خاطر نشان کرد: امسال نرخ خرید تضمینی چای درجه یک، ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو، ۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که این نرخ‌ها نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.
 
وی عنوان کرد: امسال برخی کارخانه ها مبالغ بیشتری نسبت به نرخ تضمینی به چایکاران پرداخت کردند که این مبالغ اغلب به ۵ هزار تومان به ازای هر کیلو چای درجه یک نیز رسید.
 
رئیس سازمان چای گفت: سازمان چای از امسال تسهیلات کارآمدی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله در راستای به‌زراعی باغات چای به چایکاران پرداخت می‌کند.
 
جهانساز افزود: این تسهیلات فرصت بسیار مناسبی است که چایکاران نسبت به به‌‎زراعی زمین‌های خود اقدام کنند تا سطح زیر کشت و تولید چای افزایش چشمگیری پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: از این تسهیلات علاوه بر به‌زراعی می‌توان به عنوان کاهش هزینه‌های تولید و خرید تجهیزات نیز استفاده کرد.
(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها