شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۷
سرویس : آموزش
کد خبر : ۹۱۴۶۹
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس آموزش

راهکارهای تعیین بودجه برای کسب و کارهای کوچک

بسیاری از کسب و کارها در طول دوران فعالیت شان هیچ گاه به سوی اجرای پروژه های مستقل نمی روند. این امر موجب فعالیت آنها در سطح حاشیه ای کسب و کار می شود.

ما به طور معمول نام برندهای کوچک را زیاد نمی شنویم. این امر به دلیل سطح فعالیت خرد آنها نیست، بلکه عدم اجرای طرح های جذاب و مستقل عامل اصلی این وضعیت است. برخی از کسب و کارهای کوچک پس از چند سال فعالیت عادی و به دور از هرگونه طرح نوآورانه اقدام به برنامه ریزی برای ایجاد تحول در وضعیت شان می کنند. این امر نشانه های امیدوارکننده ای به همراه دارد. نخستین نیاز برندها در این وضعیت تعیین بودجه مناسب برای پروژه شان است. امروزه هیچ پروژه ای بدون برنامه ریزی دقیق و تعیین بودجه امکان کسب موفقیت ندارد بنابراین عدم توجه به این نکته در عمل به معنای پذیرش شکست احتمالی برندمان خواهد بود. در ادامه برخی از نکات مهم در زمینه تعیین بودجه برای پروژه های کسب و کارهای کوچک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
1. جداسازی حساب مالی کسب و کار و شخصی
 
وقتی ما مشغول کار بر روی یک پروژه هستیم، باید حساب مالی جداگانه ای برای فعالیت های کاری و زندگی شخصی ما داشته باشیم. بسیاری از مشکلات شرکت های کوچک به دلیل یکی بودن این حساب هاست. به این ترتیب آگاهی از میزان بودجه باقی مانده برای پروژه موردنظر بسیار دشوار خواهد بود. ما به عنوان یک کارآفرین باید به زندگی شخصی و حرفه ای مان به یک اندازه توجه داشته باشیم. این امر با ایجاد حساب های جداگانه برای هر کدام به صورت تاثیرگذارتر دنبال خواهد شد.
 
مطلب مرتبط: راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک
 
برنامه ریزی برای فعالیت های کاری بدون آگاهی از میزان هزینه باقی مانده در حساب شرکت غیرممکن است. برنامه های هر برند باید مطابق میزان بودجه در دسترس اش باشد. در غیر این صورت احتمال تمام شدن بودجه در میانه راه وجود خواهد داشت. بی تردید پروژه های ناتمام همیشه برای برندها دردسرساز خواهد بود بنابراین باید وسعت پروژه برندمان را با آگاهی از وضعیت مالی ساماندهی کنیم.

مدیریت - کسب و کار - موفقیت

 
2. مذاکره با سرمایه گذارها و افراد تاثیرگذار
 
تعیین بودجه مناسب و فعالیت براساس آن بهترین اقدام ممکن برای کسب و کارهای کوچک محسوب می شود. نکته مهم در این میان احتمال مواجهه با رویدادهای غیرمنتظره در طول فعالیت برندمان است. به این ترتیب شاید نیاز به بودجه بیشتری پیدا کنیم. در این شرایط مذاکره با سایر افراد اهمیت پیدا می کند. منظور من از افراد دیگر سرمایه گذارها یا نمایندگان بانک است. به این ترتیب شاید ما امکان فراهم سازی بودجه بیشتری داشته باشیم. نکته مهم در این میان توجه به توانایی برندمان در زمینه بازپرداخت قرض های دریافتی است. متاسفانه بسیاری از برندها به دلیل بی توجهی به این نکته در آینده با مشکلات مالی کلان رو به رو می شوند.
 
یکی از نکات مهم در زمینه مذاکره با دیگران عدم تایید نخستین پیشنهادشان است. این امر امکان گفت وگوی بیشتر برای دستیابی به معامله بهتر را افزایش می دهد.
 
 
3. نیازهای غیرضروری را فراموش کنید
 
اگر شما با بودجه محدودی مواجه هستید، باید کار از خانه را مدنظر قرار دهید. بسیاری از کسب و کارها نیاز چندانی به دفتر ندارند. به این ترتیب مدیریت امور از خانه بهترین گزینه برای برندها خواهد بود. در این شرایط صرفه جویی قابل ملاحظه ای در فعالیت برندها روی می دهد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای پیشبرد پروژه های مهم شان نیازمند منابع مالی هستند. با صرفه جویی حداکثری در هزینه های جاری بخش قابل توجهی از بودجه مورد نیازمان تامین خواهد شد. به این ترتیب شاید دیگر نیازی به استفاده از وام و انواع قرض های دیگر نباشد.
 
یکی از اشتباهات اصلی برندهای کوچک در زمینه تعیین بودجه تمرکز بر روی نکات لوکس و غیرضروری مدیریت برند مانند دفتر کار مجلل یا لوازم تخصصی در دفتر است. با کاهش چنین توجهات بی دلیلی امکان تمرکز بیشتر بر روی نکات اساسی و ضروری کسب و کار فراهم خواهد شد.
 
 
جمع بندی نهایی
 
تعیین بودجه برای کسب و کارهای کوچک فرآیند بسیار دشواری محسوب می شود. اغلب برندها در این وضعیت دچار اشتباه های بسیار زیادی می شوند. به این ترتیب شانس مدیریت بهینه کسب و کار و پیشبرد اهداف شان را از دست می دهند. در این مقاله با بررسی سه نکته ساده در زمینه تعیین بودجه امکان جلوگیری از بروز چنین اشتباهاتی مورد بررسی قرار گرفت.
 
مترجم
ایوان ویدجایا, علی آل علی, کسب و کارهای کوچک
(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸) ۰۸:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها