جمعه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۹۱۴۶۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
ایسنا
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

کمرنگ شدن محدودیت‌های داخلی در شرایط تحریم

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای رونق تولید و توسعه صادرات افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل اهمیت فراوانی دارد، باید تلاش کرد که محدودیت‌های داخلی کمرنگ شوند.

عباس آرگون اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته که امکان و فضای بیشتری برای حمایت از تولیدات و صادرات غیر نفتی وجود داشت اقتصاد ایران از این فرصت استفاده نکرد و امروز در شرایط تحریم، قدری شرایط برای حمایت از تولید دشوار شده است اما با این وجود، همین که نگاه به تولید تغییر کرده و تلاش‌هایی برای حمایت از این بخش شکل گرفته است امیدواری‌ها را افزایش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه در شرایط تحریم باید تلاش کرد که محدودیت های داخلی کمرنگ شوند، توضیح داد: امروز صادرکنندگان ما در فضای بین المللی با محدودیت تحریم مواجه هستند و مسائلی مانند نقل و انتقال پول و فعالیت‌های بانکی با مشکل مواجه است. از این رو وقتی ما در عرصه خارجی با مشکل مواجهیم، مدیریت فضای داخل و برطرف کردن مشکلات اهمیت جدی خواهد داشت.
 
عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت کالاهای تولید ایران گفت: هر چند در شرایط فعلی واردات محدود شده و همین امر به افزایش بازار کالای ایرانی کمک کرده اما در بلند مدت باید تلاش کرد در فضای رقابتی نیز محصولات ایران بتوانند با نمونه های مشابه خود رقابت کنند.
 
آرگون خاطرنشان کرد: اگر کیفیت کالاهای تولیدی ایران بالا برود از سویی در بازارهای داخلی مردم از این محصولات استقبال خواهند کرد و از سوی دیگر در بازارهای بین المللی نیز شانس رقابت ما افزایش خواهد یافت که در نهایت به افزایش تولید و افزایش سرعت رشد اقتصادی کشور منتج می‌شود.
 
با ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری، بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی با منابع ۷۸۰ میلیارد تومانی در روزهای ابتدایی بهمن ماه ابلاغ شد.
 
ایران از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته است.
(جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها