جمعه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۴۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت جوجه یکروزه به ۴۸۰۰ تومان افزایش یافت

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه به ۴۸۰۰ تومان افزایش یافته است،گفت: ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی برای شب عید انجام شده است.

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به روند افزایشی قیمت ذرت دامی گفت: عرضه این محصول در بازار نیز کاهش چشمگیری داشته است.
وی درباره اینکه آیا شرکت پشتیبانی امور دام توزیع ذرت نرخ مصوب را آغاز کرده است؟،افزود: اطلاعی در این زمینه ندارم اما توزیع مقطعی ذرت توسط دولت اقدامی منطقی نیست و کالایی که نرخ مصوب دارد باید در همه زمان‌ها به قیمت مصوب عرضه شود.
اسدالله نژاد با بیان اینکه جوجه یکروزه و ذرت دامی نیز باید مانند کنجاله سویا در سامانه بازارگاه عرضه شود تا قیمت آنها ثابت بماند، گفت: این کار باعث می‌شود نهاده‌ها با نرخ مصوب توزیع شوند.
وی اضافه کرد: قیمت مصوب جوجه یکروزه ۲,۵۵۰ تومان است اما در حال حاضر نرخ آن در بازار به ۴,۸۰۰ تومان رسیده ضمن اینکه احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده نیز با توجه به رشد تقاضا وجود دارد.
اسدالله نژاد با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار بود واحدهای تولیدکننده با حواله اتحادیه سراسری مرغداران از واحدهای مرغ مادر جوجه یکروزه را به نرخ مصوب تهیه کنند، گفت: این مصوبه به دلیل اینکه ساز و کار و زیرساخت‌های آن فراهم نشده، اجرا نمی‌شود ضمن اینکه تقاضا برای جوجه یکروزه زیاد است و نرخ دستوری نمی‌تواند در کنترل قیمت آن مؤثر باشد.
قیمت ذرت دامی به ۱,۷۵۰ تومان رسید / ‏‬ افزایش ۱۰ درصدی میزان جوجه ریزی
وی با اشاره به اینکه نرخ ذرت نیز به حدود ۱,۷۵۰ تومان رسیده است، افزود: قیمت مصوب این محصول ۱,۳۵۰ تومان است.
اسدالله نژاد قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده را در حال حاضر ۸,۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ گرم نیز به حدود ۱۲ هزارتومان رسیده است.
وی با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید با توجه به افزایش هزینه‌های نهاده‌ها بالا رفته است، ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ زنده حداقل ۱۰ هزارتومان و مرغ گرم حدود ۱۵ هزارتومان است.
اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیاز کشور به جوجه ریزی ۱۲۵ میلیون قطعه است، افزود: اما برای تأمین نیاز شب عید تاکنون ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که حدود ۱۰ درصد بیشتر از نیاز است.
وی ادامه داد: به همین دلیل نگران کاهش قیمت مرغ در شب عید هستیم که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، موجب خسارت شدید مرغداران خواهد شد.


(جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸) ۰۷:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها