پنج شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۴۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید ۸۵ تن گوشت ماهیان خاویاری در آستانه اشرفیه

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از تولید سالانه ۸۵ تن گوشت ماهیان خاویاری در این شهرستان خبر داد.

حسن قاسمپور   با اشاره به فعالیت ۳ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان اظهار داشت: این مراکز به مساحت ۳۳ هزار مترمربع  در روستاهای لب دریا ، لفوت بالا و امشل توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت این مراکز برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: گوشت ماهیان نر خاویاری که در این مراکز پرورش پیدا می کنند به بازارهای مصرف عرضه می شود،  ضمن آنکه هنوز این مراکز به مرحله تولید و استحصال  خاویار نرسیده اند.
قاسمپور حمایت از بخش خصوصی جهت اجرای طرح های پرورش ماهیان خاویاری را از سیاست های شیلات عنوان و خاطرنشان کرد:همه ساله در فصل بهار ، به منظور حمایت از مراکز پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان طبق سهمیه بندی از سوی شیلات  بچه ماهیان خاویاری در بین پرورش دهندگان توزیع می شود.
وی با اشاره به بازدیدهای کارشناسی و همچنین پرداخت تسهیلات به این مراکز تولید ماهی بعنوان دیگر برنامه های حمایتی شیلات  یاداور شد: امسال بیش از ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به مراکز پرورش ماهیان خاویاری این شهرستان اختصاص یافته  که به زودی به آنان پرداخت می شود.
قاسمپور حفاظت از ماهیان خاویاری را از اهداف مهم شیلات دانست و  افزود:  اجرای طرح های تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری نقش موثری در بازسازی ذخائر دریایی دارد و اداره شیلات در این خصوص با جدیت تلاش می کند.
به گفته وی شهرستان آستانه اشرفیه از وجود ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر برخوردار است و تعداد یکهزار نفر از صیادان در ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی این منطقه فعالیت دارند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

(پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها